کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح موسسه داوري حق طلبان کوثر + تصاوير

23 مرداد 1394 ساعت 12:30

دومين موسسه داوري حق طلبان کوثر استان، در شهرستان سامان با حضور فرماندار و معاون دادستان شهرکرد افتتاح شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، دومين موسسه داوري حق طلبان کوثر استان در شهرستان سامان با حضور فرماندار ، معاون دادستان شهرکرد، رئي دادگستري شهرستان سامان و مسئولين شهرستاني سامان افتتاح شد.

معاون دادستان شهرکرد با بيان اينکه در سال ۷۷ در کشور ايران چهار هزار قاضي وجود داشت و يک نيم پرونده که بايد بررسي مي شد، اظهار داشت: در سال ۹۳ ،۱۱ هزار قاضي در سطح کشور وجود دارد و تعداد پرونده ها ۱۵ ميليون است که رشد چهار برابري پرونده ها داشته است.

سد محمد موسوي با اشاره بر اينکه در جامعه کنوني به دليل مشکلات اختلافات، آسيب ها و جرائم زياد است ، بيان داشت: زندان شهرکرد ۱۰ برابر ظرفيت زنداني دارد و اين يک اسيب در جامعه است.

موسوي با بيان اينکه براي کاهش زندانيان و اختلافات بايد کار فرهنگي، جمعي و مشارکتي صورت گيرد ، بيان داشت: براي کاهش افراد زنداني ، بايد بيشتر اختلافات و ... به صلح بيانجامد و اين اقدام در حال حاضر توسط شوراهاي حل اختلاف و موسسه هاي دواري که سال ۱۳۱۸در قانون وجود داشته ، در سال اخير مورد استفاده قرار گرفته است صورت گيرد.

وي با بيان اينکه در موسسه هاي داوري فرصت صلح و سازش بيشتر است و داوران متخصص هستند،اذعان داشت: هدف از افتتاح موسسه هاي دواري حل و فصل اختلافات مردم، کاستن شدن پرونده ها ، سرعت در رسيدگي به پرونده ها ، صدور راي تخصصي و ... است.

موسوي با بيان اينکه در شهرکرد ۴۰ داور تخصصي در موسسه داوري استخدام شده اند، عنوان کرد: راي موسسه همچون راي دادگاه لازم الاجرا است و اين موسسه يک موسسه مردم نهاد است.

وي افزود: در نهاد داوري امر قضاوت به مردم سپرده شده است و اگر اختلافي در بين مردم حادث شد اول به نهاد داوري مراجعه کنند که در اين نهاد مشکلات خانواده، ازدواج و طلاق، املاک، خودرو، بيمه و بانکي بررسي و حل مي­ شوند.

حسين عسگري مسئول موسسه داوري حق طلبان کوثر شهرستان سامان معرفي شد.


انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س


کد مطلب: 24004

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/gallery/24004/1/افتتاح-موسسه-داوري-حق-طلبان-کوثر-تصاوير

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir