کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفي جاذبه گردشگري:

درياچه سد زاينده رود در شهرستان بن + تصاوير

16 اسفند 1393 ساعت 11:14

رودخانه و درياچه سد زاينده رود در شهرستان بن فرصتي مناسب براي توسعه گردشگري و رونق منطقه است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، زاينده‌رود يا زنده‌رود به معني دهنده‌زندگي، بزرگترين رودخانه فلات مركزي ايران از کوه‌هاي زاگرس مرکزي به ويژه زردكوه بختياري سرچشمه گرفته و در كوير مركزي ايران به سمت شرق حدود ۲۰۰ کيلومتر پيش مي‌رود و در نهايت به تالاب گاوخوني مي‌ريزد.

حوزه رودخانه زاينده‌رود ۴۱٬۵۰۰ كيلومتر مربع است جريان آب اين رودخانه در مطلوب‌ترين شرايط ۱٬۲ کيلومتر مکعب در سال و يا ۳۸ مترمکعب در ثانيه برآورد مي‌شود.


بخشي از رودخانه زاينده رود قبل از ورود به درياچه سد زاينده رود در منطقه روستاي آزادگان در شهرستان بن قرار دارد كه مناظر زيبائي را پديد آورده است و هنوز استان چهارمحال و بختياري و شهرستان بن نتوانسته است از اين ظرفيت ايده آل و مناسب استفاده بهينه نمايند تا موجب رونق منطقه گردد.


بخش جنوبي درياچه سد زاينده رود در داخل شهرستان بن قرار گرفته است و خط تالوگ يا خط القعر اين درياچه مرز بين استان چهارمحال و بختياري و استان اصفهان است.


برخي از روستاهاي شهرستان بن ازجمله روستاهاي يانچشمه ، حيدري ، پهنا و جمالو در نزديكي سد زاينده رود قرار گرفته و روستاي آزادگان در ابتداي سد زاينده رود و در حاشيه رودخانه زاينده رود قرار دارد.

شهر بن مركز شهرستان بن نيز شمالي ترين شهر استان چهارمحال و بختياري و نزديكترين شهر به سد زاينده رود است كه در مسير ارتباط مركز استان به سدزاينده رود قرارگرفته است.


در نزديكي سد زاينده رود مرقد شريف امامزاده حارث بن علي(ع) در روستاي جمالو واقع است؛ فرصت مناسبي براي گردشگري زيارتي سياحتي به وجود آورده و نياز به توجه مسئولين و سرمايه گذاري بخش خصوصي دارد.


تاكنون استان چهارمحال و بختياري و بخصوص شهرستان بن نتوانسته است از ظرفيت خوب درياچه سد زاينده رود در زمينه گردشگري و جذب توريست و.. به خوبي استفاده نمايد و راه حلي باشد براي كاهش مشكلات مردم منطقه در زمينه اشتغال و سرمايه گذاري ، كه اين نياز مهم به خوبي در استان و شهرستان احساس مي شود.


خوشبختانه در چند سال اخير شهرك توريستي گردشگري شيدا در حاشيه سد زاينده رود و در نزديكي روستاي يانچشمه شهرستان بن در حال احداث مي باشد كه با بهره برداري از اين شهرك توريستي شاهد رونق گردشگري در ساحل اين درياچه در چهارمحال و بختياري خواهيم بود.


بعداز خروج آب از سد زاينده رود باز قسمتي از اين رودخانه در منطقه ملاسجان و امامزاده باباپيراحمد (ع) بن در داخل شهرستان بن قرار گرفته است و پذيراي گردشگران و زائران زيادي در اين منطقه بوده و اين منطقه نيز ظرفيت خوبي براي توسعه گردشگري دارد.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 21268

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/gallery/21268/1/درياچه-سد-زاينده-رود-شهرستان-بن-تصاوير

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir