کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی جامع ازدانشگاه پیام نور سامان+ عکس

14 آذر 1392 ساعت 10:00

دانشگاه پیام نور سامان، اولین دانشگاه شهرستان سامان است که در سال 86 به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز  جهانبین، رئیس دانشگاه پیام نور در آستانه روز دانشجو، گزارشی مفصل از روند عملکرد و دستاوردهای چهارساله این دانشگاه را به خبرنگار ما در میان گذاشته است.

متن گفتگوی جمشید ابراهیم پور، رئیس دانشگاه پیام نور سامان

تاریخچه ساخت و بهره برداری دانشگاه پیام نور سامان
دانشگاه پیام نور سامان در نیمسال اول ۱۳۸۶در شهرستان سامان بعنوان تنها مرکز آموزش عالی در راستای شعار آموزش برای همه کس،همه جا و همه وقت توسط دولت محترم وقت و پیگیری اعضای شورای اسلامی دوره شهر سامان امام جمعه فرماندار و بخشدار و سایر مسئولین مسئولیت اداره این دانشگاه را تا سه سال (کلیه هزینه های سخت افزاری نرم افزاری و...)متقبل شدند و بحمدالله توفیقاتی هم حاصل شدو بعد از سه سال اداره آن توسط دانشگاه پیام نور صورت گرفت
رشته های تحصیلی:
این دانشگاه برای اولین بار با یک رشته مقطع کارشناسی مدیریت صنعتی دربین داشگاه های استان(دولتی،آزاد ، پیام نور) با ۷۶ دانشجو در این رشته کار خود را آغاز نمود

پیام نور سامان، در حال حاضر با ۸ رشته ی(مهندسی صنایع ،مهندسی مدیریت پروژه،حسابداری،مدیریت صنعتی،جهانگردی،اقتصاد نظری،ریاضیات و کاربردها، با حدود ۵۴۰ دانشجو به فعالیت خود ادامه میدهد.

امکانات:

ساختمان فعلی متعلق به دانشگاه بوده که با امکانات مناسب و فضای آموزشی مناسبدر زمینی بالغ بر ۵ هکتار و فضای آموزشی ۱۴۰۰متر مربع در دو طبقه به دانشجویان ارائه داده خدمات میکند.
دانشجویان:

تعداد دانشجویان فارغ التحصیل از سال 86 تا کنون، ۴۰ تا ۵۰ نفر تا اکنون بوده است.

تعداد نفرات قبولی کارشناسی ارشد این دانشگاه ۵ نفر است.تعداد دانشجویان بومی دانشگاه ۱۰%میباشد.

عمده ترین مشکلات در سطح دانشگاه

کمبود رشته ها علی رغم اینکه دانشگاه ظرفیت پذیرش ۱۲۰۰ دانشجو و ارائه خدمات به آنان را دارد.
کمبود رشته باعث شده است که دانشجو های بومی شهرستان به سمت شهرهای دیگر (زاینده رود ،باغبهادران ،اردل فارسان و بروجن ، تیران و...)سوق داده شوند .

از اصلی ترین مشکلات دانشگاه میتوان منابع انسانی و نبود هیئت علمی متناسب با رشته ها را ذکر نمود علی رغم اینکه پتانسیل و شرائط جمعیتی ،اقلیمی طوری هست که میتوان نسبت به جذب نیرو اقدام نمود.
نیروی انسانی دانشگاه
(در حاضر ۳تا ۴ نفر نیرو در چند حوزه ی کاری بعضا در تمام طول هفته بصورت رایگان مشغول کار هستند)

راهکار ها:

جذب هیئت های علمی متناسب با رشته های موجود در دانشگاه برای ارتقاء سطح کیفی دانشگاه می تواند راهکار موثری برای حل این معضل باشد.

همکاری و همیاری بیشتر مسئولین استانی و شهرستانی (فرمانداری ، شهرداری ،بخشداری،شورای اسلامی،امور ارازی و منابع طبیعی و..،) باعث شده تا اکنون ما به اینجا برسیم .
در اینجا از تمامی کسانی که ما را در این امور یاری کردند علی الخصوص مردم فرهنگی و فرهنگ دوست و خیرین، کمال تشکر و قدر دانی راداریم و خواستار تلاش بیشتر مسئولین و مردم را که باعث بالا رفتن سطح کیفی دانشگاه وبالا رفتن سطح علمی استان و شهرستان و افتخار آفرینی آن میشود را هستیم

زمینه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

از اول مهر تا کنون ۴۳ فعالیت در حوزه های مختلف (بانوان، فعالیت های قرآنی ،اجرای برنامه های هنری ،مراسمات اعیاد و سوگواری های ائمه اطهار ،و کرسی های آزاد اندیشی) انجام شده است.

هر ماه کرسی های آزاد اندیشی که با موضوعاتی که خود دانشجویان ارائه میدهند انتخاب و مورد بحث قرار میگیرد از قبیل موضوعات روز کشور، جریان شناسی احزاب ،مسائل فرهنگی و اجتماعی و...

کانون ها و انجمن هایی مانند :هلال احمر ،بسیج،انجمن های اسلامی در دانشگاه فعال هستند که در هر مناسبت ما را یاری میکنند.
پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه پیام نور سامان
دی ماه امسال این دانشگاه همراه با سایر دانشگاه های پیام نور کشور اقدام به پذیرش دانشجو بدون آزمون در رشته های موجود می نماید.

آدرس درگاه اینترنتی دانشگاه: samanpnu.ac.ir


کد مطلب: 10726

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/gallery/10726/1/گزارشی-جامع-ازدانشگاه-پیام-نور-سامان-عکس

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir