۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۲۵۷۱۶

نمايشگاه دستاورد اقتصاد مقاومتي بسيج شهرستان بن برپا شد

نمايشگاه دستاوردهاي بسيجيان در راستاي فعال نمودن اقتصاد مقاومتي در شهرستان بن به عنوان راهبري نوين در مقابله با اقتصاد وابسته و مصرف‌کننده برگزار شد.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر، نمايشگاه عرضه مستقيم توليدات طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي بسيج با حضور تبسيجيان و بسيج سازندگي ناحيه مقاومت بسيج سپاه بن در اين شهرستان برگزار شد.

نمايشگاه عرضه مستقيم توليدات طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي بسيج در قالب غرفه‌هايي به عرضه دستاوردهاي اقتصاد مقاومتي در زمينه‌هاي صنايع‌دستي، مواد غذايي، البسه و توليدات متنوع برپا شد.

محصولاتي همچون قارچ، عسل طبيعي، صنايع‌دستي، لبنيات، البسه و پوشاک و توليدات صنايع چوبي در اين نمايشگاه به چشم مي‌خورد.

رويکردي مقابله‌اي اقتصاد مقاومتي نوعي از اقتصاد است که در رويارويي و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف‌کننده يک کشور قرارگرفته و در مقابل اهداف اقتصادي سلطه، ايستادگي کرده و سعي در تغيير ساختارهاي اقتصادي موجود و بومي‌سازي آن بر اساس اهداف تعريف‌شده دارد.

محدود کردن استفاده از منابع نفتي و رهايي از اتکاي اقتصاد کشور به اين منابع، رويکردي مناسب در راستاي تداوم اين نوع اقتصاد است که بايد توجه داشت اقتصاد مقاومتي تنها در شرايطي معنا پيدا مي‌کند که در برابر جنگ اقتصادي و نرم دشمن بتوان از راهکارها و شيوه‌هاي آن بهره برد و بايد به مردم و ظرفيت‌هاي آنان اتکا نمود.

در اين ميان فعاليت چشمگير بسيج سازندگي به‌عنوان يکي از مهم‌ترين شاخه‌هاي بسيج مستضعفان توانسته است با حمايت و پشتيباني مادي و معنوي از طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي در سال‌هاي اخير رويکردي اقتصادمحور و موفقيت‌آميز در اين حوزه از خود بر جاي گذاشته و اسباب وصول به اهداف بلندمدت در اين حوزه را تسريع بخشيده است.

برپايي نمايشگاه عمومي توليدات اقتصاد مقاومتي در شهرستان بن نمونه‌اي برجسته از اين رويکرد اقتصادمحور بسيج سازندگي است که باهدف معرفي دستاوردها و توانايي‌هاي تعاون گر برتر اين شهرستان برگزار شد.

رضا حيدري مسئول بسيج سازندگي شهرستان بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري پيرامون اقتصاد مقاومتي گفت: امام خامنه‌اي (مدظله العالي) در بيانات خود مي‌فرمايند: "اقتصاد مقاومتي را بايد در باب مجهادت خنثي کرد" اين بيان راه و تکليف را براي ما روشن و ترسيم مي‌کند.

حيدري تصريح کرد: بسيج سازندگي با هدف خودکفايي کشور و در راستاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تلاش مي‌کند با انجام فعاليت‌هايي نظير استعداد سنجي به‌منظور توليد محصولات شاخص، انجام مشاوره‌هاي توليدي و اهدا تسهيلات و ايجاد تعاوني‌هاي توليد نقشي مؤثر در راستاي توسعه فعاليت‌هاي اقتصاد مقاومتي ايفا کند.

وي با اشاره به فعاليت سپاه ناحيه بن در طول سه سال گذشته در اين حوزه، افزود: در طول فعاليت‌هاي اين مدت سپاه بن با تمرکز بر اهداف خود توانست توانمندي لازم را در سطح شهرستان کسب کرده و فروشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتي را در اين شهرستان برپا کند.

مسئول بسيج سازندگي شهرستان بن با بيان اينکه در غرفه‌هاي اين نمايشگاه محصولات غذايي شامل قارچ، انواع عسل، لبنيات، انواع ترشيجات و شوريجات و مرباجات و صنايع چوبي وجود دارد؛ عنوان کرد: بيشتر شرکت‌کنندگان در اين نمايشگاه توليدکنندگان محصولات خود هستند به اين معنا که محصول بدون هيچ واسطه‌اي به‌صورت مستقيم به دست مصرف‌کننده مي‌رسد و اين مهم موجب اختلاف و کاهش قيمت ۱۰ تا ۴۰ درصدي محصولات ارائه‌شده در اين نمايشگاه نسبت به بازار هدف شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۱۲:۵۱

25 Apr 2024