۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۲۳۶۲۷

پل زمانخان شهرستان سامان ميزبان مسافران و گردشگران + گزارش تصويري

پل تاريخي زمانخان شهرستان سامان و استان چهار محال و بختياري پذيراي و ميزبان مسافران و گردشگران از تمامي نقاط کشور است.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سامان ما ، پل تاريخي زمانخان در شهرستان سامان در نخستين روز تعطيلات ايام عيد فطر ميزبان مسافران و گردشگران از تمامي نقاط کشور به اين منطقه و حاشيه زاينده رود بوده است و در اولين روز تعطيلات شاهد ترافيک در شهر و جاده پل زمانخان و حاشيه زاينده رود هستيم .

پل تاريخي زمانخان يکي از بناهاي با ارزش و قديمي شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختياري است و از جمله مکان هاي گردشگري استان است که سالانه مسافران زيادي از اين مجموعه بازديد دارند.

تفکر اوليه ساخت پل زمانخان در اين مکان به دوره ساسانيان بر مي‌گردد و اين پل به دستور «زمان خان» يکي از سران ايل قشقايي که زماني دامنه کوچ آنها تا اين منطقه مي‌رسيد، بر روي رودخانه زاينده رود احداث گرديد و در ادوار گذشته، ايلات و عشاير بختياري از روي اين پل، آمد و شد مي‌کردند.

پل تاريخي زمانخان، داراي دو دهانه و ۳۰ متر طول بوده و بر روي سه پايه سنگي طبيعي بنا شده است.

قرار گرفتن اين پل بر روي آب‌هاي زاينده رود و وجود مناظر طبيعي چشم‌گير اطراف در کنار اقدامات عمراني انجام شده، اين منطقه را به يکي از قطب‌هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري تبديل کرده است.

شهرستان سامان داراي آب‌ و‌ هواي معتدل و بسيار لطيف و پاکيزه بوده و با داشتن باغ‌هاي فراوان و درختان پر شکوفه بسيار زييا و نيز مناظر بديع و شگفت انگيز، مي‌تواند انتخاب مناسبي براي گذراندن تعطيلات در استان چهارمحال و بختياري باشد.

اطراف اين پل مملو از باغ‌هاي فراوان درختان گوناگون ميوه مي‌باشد که مناظر بديع و شگفت‌انگيزي را بوجود مي‌آورند و درختان هلو، بادام و گردو در اين منطقه بسيار خوب به بار مي‌نشيند.

بيشتر ماهيان رودخانه زاينده‌رود، ماهي قزل‌آلاي وحشي (گوشت صورتي) مي‌باشد و جريان آب اين رودخانه بسيار تند است.

پل زمانخان دو بار يکي در سال ۱۲۰۲ توسط کارگزاران حکومت صفويان و بار دوم در سال ۱۳۲۱ شمسي به وسيله حاج عبدالحسين قزويني مالک قريه «چم عالي» به طور کامل تعمير و مرمت شد. استحکام اين پل با احداث ديوار سنگي در طرفين آن، دو چندان شد.

دهکده سياحتي زاگرس که داراي واحدهاي اقامتي و مشرف به رودخانه زاينده رود و پل زمانخان است در مجاورت اين پل بنا شده است.

مسجد، امکانات هتل، کمپ و ويلا به صورت اجاره‌اي و همچنين رستوران، چايخانه و سرويس بهداشتي، براي آسودگي مسافران در اين محل، در نظر گرفته شده است.

اين شهرستان، به دليل قرار گرفتن در حاشيه‌ي رودخانه زاينده‌رود، از موقعيت‌هاي مناسب کشاورزي، باغ‌داري و گردشگري برخوردار است.

قرار گرفتن پل زمان‌خان بر روي آب‌هاي زاينده‌رود و وجود مناظر طبيعي چشمگير اطراف در کنار اقدامات عمراني انجام شده، اين منطقه را به يکي از قطب‌هاي گردشگري در استان تبديل کرده است.

عمده مشکلي که گردشگران و مسافران در اين مکان درگير هستند در روز هاي تعطيل ترافيک سنگين است که بايد توسط مسئولين راه حلي براي اين امر در نظر گرفته شود و از ديگر مشکلات کمبود فضاي پارکينيگ، کمبود سرويس بهداشتي، کمبود فضاي استقرار دستگاه امدادي، امنيتي، نظارتي و ... است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۴۸:۵۴

20 Apr 2024