۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۳۰۶۳۸
در شهرستان سامان/

حال و هواي ماه مهر + تصوير

بوي ماه مهر و حال و هواي شروع مدارس جنبش و جوش خاصي را در بازار لوازم التحرير و وسايل مورد نياز دانش آموزان در شهرستان سامان ايجاد کرده است.
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سامان ما، هميشه اول مهرماه حال و هواي خاصی دارهد، خاطرات ماه مهر خاطره‌اي قديمي از زندگي گذشته ماست، خاطراتي پر از بوي باران، بوي پاک کن، بوي دفترهاي نو، زنگ تفريح، گچ‌هاي ‌رنگي و تخته پاک کن و البته سادگي‌هاي کودکي …

هر سال با آغاز ماه مهر و بازگشايي مدارس، اغلب ما به ياد خاطرات مشترکي از زمان مدرسه خودمان خواهيم افتاد. برخي از اين خاطرات مشترک هستند، مثل خاطره ما از روپوش و کيف و کتاب‌هايمان، معلم‌هايمان‌ يا مداد و پاک کن و لوازم تحريرمان.

هفته اول مهر، براي همه ما در هر رده سني که باشيم يادآور خاطرات فراواني است‌، خاطراتي که درگذر اين همه سال شايد کمرنگ يا بي‌رنگ شده باشند، اما يادآوري شان هنوز هم برايمان دلنشين است.

سرود باز آمد بوي ماه مهر ماه مدرسه‌، دوراني را به يادمان مي‌آورد که در آن صفا، صميميت و يک رنگي حرف اول را مي‌زد و امروز مائيم و ‌دلتنگي آن روزها…

دلت پر مي‌زند براي کتاب فارسي و پرکردن شعرهايش براي راه مدرسه، براي رفقاي همکلاسي، براي گوشه حياط و پاتوق صبحگاهي، براي استرس درس پرسيدن، براي معلم‌ها و براي دلشوره‌ها.

دلت براي همه چيز تنگ مي‌شود‌، براي صف بستن‌ها‌، پشت نيمکت‌ها نشستن‌، مداد مشکي و قرمز در دست گرفتن، غلط نوشتن… پاک کردن…‌ پاک کن … مداد تراش‌، جامدادي صورتي‌، زنگ تفريح‌، دويدن‌، بازي‌، آبخوري‌، لقمه‌ي نون پنير و گردو‌، سطل بزرگ کنار درب کلاس که مدادهامونو مي‌تراشيديم و روزهايي که انشاءهاي قشنگ مي‌نوشتيم.

اول مهر روز تجديد ميعاد ما با معصوميت کودکي‌هايمان است، روزي که در آن با حسرت آرزو مي‌کنيم که اي کاش مي‌شد همه‌ي بزرگي‌هايمان را بدهيم و يک خيال آسوده‌ي کودکانه بخريم.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
  • 1

    1

  • 2

    2

  • 4

    4

  • 5

    5

  • 6

    6

  • 9

    9

  • 10

    10

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۱:۰۸

3 Jan 2020