۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۳۱۲۱۳

تصاويري از مراسم استقبال از کاروان پياده انصارالحسين(ع) در لردگان

عصر امروز کاروان پياده انصار الحسين (ع) که از مشهد مقدس به سوي کربلا در حرکت است وارد شهر لردگان شد.
 

به گزارش جهانبین نیوز؛ علي حقيرپرور مسئول کاروان انصارالحسين (ع) در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان گفت: اين کاروان براي شانزدهمين بار در 19 شهريور 95 از جوار بارگاه ملکوتي علي بن موسي الرضا (عليه السلام) حرکت کرد و پس از عبور از استان هاي خراسان رضوي و خراسان جنوبي وارد استان اصفهان و چهارمحال و بختياري شده و بعد از 38 روز به شهر لردگان رسيد.

وي افزود: اين کاروان با حضور 110 نفر به سمت کربلا در حرکت است که کم سن ترين عضو آن 15 ساله و مسن ترين آن ها 74 ساله است و  دو نفر روشن دل نيز اين کاروان را همراهي مي کند.

حقيرپور ادامه مسير حرکت کاروان در ايران را از شهرستان لردگان به سمت استان خوزستان عنوان کرد و افزود: به حول و قوه الهي از مرز شلمچه وارد خاک عراق خواهيم شد و در روز اربعين در مراسم عزاي سالار شهيدان شرکت خواهيم کرد.

وي افزود: قرار شد اين کاروان در 70 روز مسافت 2600 کيلومتري مشهد تا کربلا را که 54 روز آن در ايران و 16 روز در کشور عراق پياده روي کنند.

مسئول هماهنگ کننده کاروان انصار الحسين (ع) هدف از اين حرکت را ترويج و اشاعه فرهنگ حسيني، تجديد ميثاق با شهدا و امر به معروف و نهي از منکر عنوان کرد و افزود: تمام کساني که در اين کاروان هستند با عشق و علاقه ماه ها از خانه و زندگي خود جداشده اند و با حرکت خود مروج فرهنگ اباعبدالله الحسين و عاشورا هستند.

 انتهاي پيام/1026ج

مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۳۳:۰۴

29 Mar 2024