۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۳۶۶۳
فرماندار شهرستان سامان:

افزايش 35 درصدي ورود مسافر و گردشگر به شهرستان سامان+ تصاوير

فرماندار شهرستان سامان از استقبال بي نظير400 هزار نفري مسافران از مناطق گردشگري سامان خبر داد.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، شهرستان سامان يکي از شهرستان هاي پر جاذبه استان چهار محال و بختياري است که در طول ايام سال پذيرايي گردشگران و مسافران از تمامي نقاط کشور است.

در تعطيلات ايام عيد فطر اين شهرستان پذيراي ۴۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از تمامي استان هاي کشور بوده است، امکانات لازم براي مسافران با توجه به تجربيات سال هاي گذشته در نظر گرفته شده بود اما روز دوشنبه بارندگي شديد در سطح استان و شهرستان سامان موجب غافلگيري مسافران شد و موجب شد که مسافران بار و بنيدل خود را از مکان هاي گردشگري در شهرستان سامان جمع کنند.

سعيد صالحي فرماندار شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما از استقبال بي نظير۴۰۰ هزار نفري مسافران از مناطق گردشگري سامان خبر داد.

وي با اشاره به اينکه ورود مسافران از روز پنج شنبه به استان آغاز شد ، افزود: امسال نسبت به سال گذشته شاهد ۳۵ درصد افزايش ورود مسافران به منطقه گردشگري شهرستان سامان بوديم که مسافران از استان‌هاي اصفهان، خوزستان، شيراز، بندرعباس، کرمان، سيستان و بلوچستان، يزد و تهران از مناطق گردشگري شهرستان سامان از جمله پل تاريخي زمانخان، پل چلوان، پل کاهکش، هوره، باغات و حاشيه زاينده رود ديدن کردند.

وي با اشاره به اينکه موج عظيمي از جمعيت کشور در اين چند روز مهمان بام ايران بودند، اظهار کرد: با توجه با تدابير ترافيکي انديشيده شده از سوي راهنمايي و رانندگي اين شهرستان و با عنايت تيم‌ها و يگان‌هاي ويژه در استان در نقاط حادثه خيز و پر حادثه و با وجود گشت‌هاي پياده و موتوري و خودروهاي راهنمايي و رانندگي و پوشش تمام مناطق شهرستان خوشبختانه هيچ تصادفي در اين چند روز در شهرستان گردشگري سامان رخ نداد.

وي خاطرنشان کرد: ۳۰ ويلا و ۵۰ باغ ويلا با نظارت اداره کل ميراث فرهنگي و گردشگري، ۸۰ واحد آموزشگاهي و اردوگاه آموزش و پرورش، اردوگاه‌ کوثر، اردوگاه کميته امداد امام خميني (ره) و اردوگاه بنياد شهيد و امور ايثارگران و مدارس در سطح شهرستان سامان پذيرايي مسافران بودند.

وي افزود: يکي از نيازهاي ضروري شهرستان سامان ، احداث سرويس‌هاي بهداشتي در کنار مساجد، مدارس و فضاهاي عمومي که در اختيار دهياري‌ها و بخشداري‌ها قرار دارد است که در حال انجام فراهم کردن ساز و کار براي اين مهم هستيم و هم‌چنين در صورت امکان، مجوز تاسيس و راه اندازي باغ ويلا بدون تغيير کاربري را براي اسکان مسافران فراهم خواهيم کرد.

وي هم جنين از آغاز شروع عمليات احداث سرويس‌هاي بهداشتي عمومي چم نار و چم خرم که آخرين روستاهاي استان به سمت استان اصفهان هستند در راستاي رفاه مسافران و گردشگران خبر داد.

صالحي با اشاره به اينکه ترافيک سنگيني در اين چند روز بر شهرستان سامان حاکم بود، افزود: به منظور برون رفت ترافيک از داخل شهر ضمن تدابير انديشيده شده توسط پليس راهور در رابطه با تعيين مسيرهاي رفت و برگشت خيابان‌هاي اصلي، از بهره‌برداري کمربندي جاده سامان تا پايان شهريور ماه خبر داد.

فرماندار شهرستان سامان به اقدام بلندمدت ديگر در شهرستان سامان اشاره کرد و افزود: جاده برگشت هتل شهرداري تا سه راهي چمعالي جز پيشنهادات دستگاههاي اجرايي و راه و شهرسازي است که در صورت تامين اعتبار اين جاده از مکان هتل شهرداري، سه راهي چمعالي، پل ايل بيگي و شهرک زاگرس در راستاي روان سازي ترافيک شهرستان به روستاهاي شوراب متصل مي‌شوند.

وي هم چنين از بهسازي پارک سامان خبر داد و افزود: با اعتبار ۷۰ ميليون تومان امکانات و وسايل بازي کودکان توسط شهرداري خريداري شده و در پارک نصب شده است که امکانات تفريحي، سرويس‌هاي بهداشتي و آلاچيق به منظور رفاه حال شهروندان و مسافران نيز در اين مکان تکميل شده است.

انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۸:۰۵:۴۲

19 Apr 2024