۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۳۶۱۳۲
همزمان با عيد غدير خم

بازسازي واقعه غدير در بروجن/صندلي ها مقابل مردم کم آوردند

واقعه بزرگ و تاريخي غدير خم براي چهارمين سال متوالي صبح امروز در کيلومتر ۲ جاده سياسرد بروجن بازسازي شد.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، همزمان با فرارسيدن ۱۸ ذي الحجه، واقعه غديرخم صبح امروز شنبه با حضور جمع کثيري از مردم مومن و متدين شهرستان بروجن براي چهارمين سال متوالي بازسازي شد.

بازسازي واقعه بزرگ غدير خم در بروجن براي چهارمين سال متوالي در حالي برگزار شد که خيل عظيم مشتاقان و عاشقان ولايت و امامت نظاره گر آن بودند.

ظرفيت صندلي هاي چيده شده با انبوه جمعيت و عاشقان ولايت پر شده بود به طوري که شماري از حاضران ايستاده و نشسته بر روي زمين به تماشاي اين نمايش پرداختند.

سرهنگ پاسدار علي کيهاني فرمانده سپاه شهرستان بروجن در حاشيه اين مراسم به کلار، گفت: امسال براي چهارمين سال متوالي واقعه عظيم غدير خم در زميني به مساحت ۴۰ هکتار بازسازي شد.

وي، هدف از بازسازي واقعه غدير را تکامل و افزايش اعتقادات بشري عنوان کرد و گفت: در اجراي نمايش غدير خم ۲۰۰ هنرمند شرکت داشتند.

حضور ۱۱ هزار نفر در نمایش بازسازي واقعه غدير

فرمانده سپاه بروجن ادامه داد: گسترش فرهنگي ولايت و تعميق هويت ديني، ايجاد پيوند ارزشي بين ولايت و تمام نسل‌هاي انقلاب، کمک به گسترش معارف الهي و ارزش‌هاي معنوي در جامعه و مستندسازي و معرفي تاريخچه کوتاهي از روز غدير خم از ديگر اهداف بازسازي اين واقعه به شمار مي رود.

کيهاني با اشاره به اين که حدود ۱۱ هزار نفر جمعيت در بازساري واقعه غدير خم در بروجن شرکت مي کنند، ادامه داد: امسال بخشي از فضاهاي موجودي که براي آسايش مردم پيش بيني شده گسترش پيدا کرده است.

وي تصريح کرد: اگر برخي مردم از سخنان پيامبر(ص) در واقعه غدير تخطي نمي کردند و همراه با حضرت امير(ع) مي ماندند هرگز عاشورا اتفاق نمي افتاد بنابر اين بايد در راه شناساندن غدير به مردم قدم برداريم.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۲۰:۴۳:۰۳

28 Mar 2024