۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۲۴۴۱۷
مدير نخستين کمپينگ عشايري کشور در شهرستان کوهرنگ

بيش از 120 هزار گردشگر از نخستين کمپينگ عشايري کشور در کوهرنگ بازديد کردند + تصاویر

مدير نخستين کمپينگ عشايري کشور با بيان اينکه کمپ گردشگري کوهرنگ با هدف معرفي فرهنگ اصيل و آداب رسوم ايل بزرگ بختياري راه اندازي شده اظهار داشت: اين کمپ مکاني است در آن زندگي واقعي عشاير به نمايش درآمده است.
به گزارش جهانبین نیوز، مدير نخستين کمپينگ عشايري کشور در شهرستان کوهرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار کوهرنگ خبر از بازديد بيش از 120 هزار نفر از بدو تاسيس اين کمپ خبر داد.

عليمراد غيبي‌پور با بيان اينکه کمپينگ گردشگري کوهرنگ با هدف معرفي فرهنگ اصيل و آداب رسوم ايل بزرگ بختياري راه‌اندازي شده اظهار داشت: اين کمپ مکاني است که در آن زندگي واقعي عشاير به نمايش درآمده است.

غيبي‌پور افزود: سعي شده است مکاني آماده شود که هنگامي که گردشگر وارد مي‌شود آن انتظاري که از زندگي عشايري دارد برآورده شود و زندگي عشايري واقعي را در مدتي که در کمپ حضور دارد تجربه کند.

مدير کمپينگ عشايري کوهرنگ با بيان هر ساله بيش از 30 هزار نفر از اين کمپ بازديد مي‌کنند خاطرنشان کرد: در کنار اين کمپ، زندگي عشايري در اطرف ديده مي‌شود و مهمانان با حضور در ميان آن‌ها از نزديک و بطور مستقيم مي‌توانند زندگي عشايري از جمله پخت نان، تهيه سوغات محلي مانند کشک قارا روغن حيواني و همچنين بافت انواع محصولات از جمله قالي، شيردنگ و بافت چادر عشايري را ببينند.

عليمراد غيبي‌پور به برپايي نمايشگاه عرصه سوغات محلي در اين کمپ عشايري اشاره کرد و افزود: دسترنج عشاير بصورت مستقيم و با حضور خود آنها عرضه مي‌شود که اين براي عشاير هم يک درآمدزدايي حساب مي‌شود و يک حرکت در راستاي تحقق شعار رهبري در مورد اقتصاد مقاومتي است.

غيبي‌پور با بيان اينکه امسال ميزان حضور گردشگران در اين کمپينگ نسبت به سال قبل بيشتر بود ابراز داشت: اين کمپ عشايري براي آشنايي با فرهنگ ايل بختياري، استفاده از طبيعت بکر، کوهنوردي ماجراجويانه، گردشگري ورزشي مهيج و تماشاي چشمه سارها، آبشارها و کوهسارها در شهرستان کوهرنگ اجرا شده است.


مدير نخستين کمپينگ گردشگري کشور از استقبال گردشگران خارجي در اين کمپ خبر داد و اظهار داشت: گردشگران زيادي از جمله کشورهاي سوئيس، آلمان، نروژ، انگليس، ايتاليا، دانمارک، برزيل، هند، ژاپن، روسيه، استراليا و بسيار زيادي از کشورهاي ديگر از جمله کشورهاي عربي از اين کمپ بازديد کردند.


انتهاي خبر1026ج /610ک
 
  • کمپینگ عشایری کوهرنگ

    کمپینگ عشایری کوهرنگ

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۶:۰۴:۳۹

20 Apr 2024