۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۳۰۳۸۴
با اعلام نفرات برتر

اختتاميه چهارمين جشنواره آفتاب رسالت در کوهرنگ برگزار شد + تصاوير

مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره شعرخواني آفتاب رسالت باحضور جمعي از مسئولين استاني و شهرستاني در کوهرنگ برگزار شد.
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کوهرنگ خبر، عليداد خدادادي، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کوهرنگ در اين مراسم گفت: چهارمين جشنواره شعرخواني نبوي با رويکردي جديد و افزايش وزن و فعاليت‌هاي تبليغي که بر اساس جديدترين آيين‌نامه اين جشنواره بوده است، انجام گرفت.
 
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کوهرنگ بيان داشت: اين جشنواره رسالتي را دنبال مي‌کند و آن تربيت هنرمندان و هدايت اشعار به سمت توانمند ساختن و ايفا کردن رسالت‌هاي ديني و مذهبي‌شان است.

خدادادي تصريح کرد: شهرستان کوهرنگ شاعران صاحب نام و باذوق دارد که اشعار زيادي را در مدح پيامبر (ص) و اهل‌بيت (ع) سرودند و چهارمين جشنواره استاني شعر آفتاب رسالت با اين موضوع در اين شهرستان برگزار شد.
 
وي اظهار کرد: در اين جشنواره ما اين رويکرد را دنبال کرديم که به ارائه زيبايي‌هاي مکتب حيات‌بخش اهل‌بيت (ع) پرداخته شود و مطلقا به هنر به عنوان صرف هنر نگاه نشود.
 
خدادادي جشنواره آفتاب رسالت را رويداد فاخري دانست که توانسته است نقش تأثيرگذاري در توسعه و ترويج تبليغ فرهنگ، فعاليت‌هاي مذهبي و فرهنگي ايفا کند.
 
وي شعر نبوي را شعري دانست که در پرتو وجود خداوند به وجود آمده است و بيان داشت: خدا در باطن و ظاهر شعر نبوي حضور آشکار و پررنگ دارد، در حقيقت شعر نبوي شعر مسئول است.
 
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کوهرنگ در اين مراسم، گزارشي از آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره و آثار برگزيده شده ارائه کرد و گفت: چهارمين جشنواره شعر نبوي پس از فراخوان با استقبال بيش از 250 اثر استاني و 80 اثر خارج استاني، از شاعر استاني همراه بود که پس از انجام فعاليت‌هاي داوري آثار از سوي هيات داوران 9 اثر به عنوان اثر برتر معرفي و از برگزيدگان در اين مراسم با اهداء لوح و هدايايي تجليل به عمل آمد.

وي افزود: بدليل اينکه جشنواره استاني بود متاسفانه 80 اثر خارج از استان نتوانستند به بخش داوري راه پيدا کنند و اين استقبال باعث شد در آينده سعي کنيم اين جشنواره را در سطح منطقه‌اي برگزار کنيم.
 
وي افزود: اين جشنواره در سه بخش شعر کلاسيک، نو و گويشي برگزار شد و شهرستان کوهرنگ با بيشترين اثر ارسالي داراي مشارکت بيشتر شاعران در هر سه بخش از جشنواره است.
 
خدادادي تصريح کرد: اين جشنواره با هدف تشويق شعراي استان به سرودن اشعار آييني در شان و مرتبت پيامبر اعظم (ص) برگزار مي‎شود.
 
وي با اشاره به مشارکت آقايان فيض‌الله طاهري و محمد عبداللهي و خانم فاطمه موسوي در کسوت داوري اظهار داشت: پس از بررسي فني و محتوايي آثار در قالب شعر کلاسيک، آقاي مصطفي توفيقي، آسيه ارزاني ناچي و فريبا فرامرزي در رتبه‌هاي اول، دوم و سوم تجليل شد.
 
وي ادامه داد: در بخش اشعار نو نيز از مجيد اسکندري، يعقوب کريمي و شهاب‌الدين طباطبايي، امام جمعه چلگرد در رتبه‌هاي اول، دوم و سوم تقدير شد و در اشعار گويشي با داشتن رتبه نخست از شعر اقبال فرهادي بابادي قدرداني شد و از مسيح حسيني با کسب رتبه دوم و علي ساداتي در رتبه سوم در اين جشنواره تقدير شد.
 
 يادآور مي‌شود مهمان ويژه اين برنامه آقاي رضا صالحي، حنجره طلايي آواز و موسيقي بختياري بود که با صداي زيباي خود تماشاگران را به وجد آورد.
 
انتهاي پيام1026ج /610ک
  • جشنواره شعر آفتاب رسالت

    جشنواره شعر آفتاب رسالت

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۷:۴۹:۳۱

19 Apr 2024