۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۲۹۶۷۴
گزارش تصويري؛

فاضلاب های شهر بن، بهداشت عمومی شهر را به خطر انداخت است

سرریز فاضلاب های شهری بن در کوچه و پس کوچه های شهر، نگرانی و تهدید سلامت شهروندان را به همراه داشته است و با شیوع بیماری های فصلی از جمله آنفلوانزا، نگرانی از تامین نشدن سلامت نیز تشدید شده است
به گزارش جهانبین نیوز؛به نقل از خبرنگار زنگ خبر؛ فاضلاب در شهرستان بن وضعیت نامطلوبی دارد و سرریزهای آن نه‌ تنها چهره زشتی به شهر داده بلکه مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است. از بوی بد این فاضلاب ها اتاق های خانه شهروندان بنی بوی تعفن گرفته، از درب خانه سبزی فاضلاب متعفن دیده می شود و از پنجره بوی نامطبوع می آید.

بوی تعفن فاضلاب سرازیر شده در سطح شهر با گرمای هوا دوچندان شده و ممکن است باعث بروز بیماری شود و عمق فاجعه در این مورد به حدی رسیده که بوی نامطبوع به منازل شهروندان نیز سرایت کرده، آرامش را از آنان گرفته است .

زندگی و بهداشت و سلامت مردم شهر بن با کم‌کاری برخی دستگاه‌های مسئول شهر مختل و موجب سلب آسایش و آرامش مردم شده است.

در سال‌های گذشته، توسعه زیرساخت‌ها، پارک‌های محله‌ای، کمبود فضای سبز، خرابی آسفالت، سرعت‌گیرهای غیرمجاز، جوی‌های پر از زباله و... اقدامات بسیار ناچیزی در این شهر انجام شده استو همشهریان از رسیدگی مسئولین بسیار ناراحت و دلسرد هستند.

فرهنگ‌سازی در میان مردم برای رعایت نظافت شهری از راهکارهای حل معضل افزایش فاضلاب در جوی‌ها و کوچه‌های این شهر است و ایجاب می‌کند که فرهنگ رعایت بهداشت در خانواده‌ها نهادینه شود اما زیرساخت‌های موجود برای آموزش یا اطلاع رسانی مردم هم بسیار محدود بوده است.

راکد بودن سیستم فاضلاب‌های شهری و راکد ماندن پساب‌های خانگی در جوی‌ها، نامناسب بودن سیستم فاضلاب و... بوی تعفن در خیابان‌ها و کوچه‌ها را به وجود آورده است.

علی بیگی یکی از ساکنان شهر بن در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری برای نظافت و ایجاد فضای سبز در این محله خواستار توجه جدی مدیریت شهری به این موضوع شد.


وی بیان داشت: بوی تعفن و آزاردهنده‌ای که از جوی‌های کنار خیابان در هوا پخش شده علاوه‌بر اینکه آسایش را از اهالی محل سلب کرده باعث هجوم انواع حشرات موذی نیز شده است.

احمدی از دیگر ساکنان گفت: بوی بد فاضلاب به خاطر گرمای هوا باعث آزار و اذیت مردم است زیرا این روزها که هوا به شدت گرم است نه‌تنها در و پنجره‌های خانه را نمی‌توان باز کرد بلکه با روشن کردن کولر این بو به داخل خانه آمده و آسایش را سلب می‌کند.


وی ادامه داد: تجمع انواع حشرات، انتقال میکروب‌ها و بوی بد ناشی از جوی‌های آب، سلامت ما را در این منطقه تهدید می‌کند.

انتهای پیام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۹:۰۵

29 Dec 2019