۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۶۷۷۵
فرمانده حوزه مقاومت بسيج حضرت زينب (س) گفت:

عاشورا جلوه تمام نماي انسانيت و حرکت حق‌طلبي و آزادگي است

فرمانده حوزه مقاومت بسيج حضرت زينب (س) گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقيه (س)، همايش ۳ ساله‌هاي حسيني در شهرستان فارسان برگزار شد.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين همايش هم‌زمان با سراسر کشور و باهدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت رقيه (س)، معرفي شخصيت رقيه خاتون (س) و ترويج آموزه‌هاي اهل‌بيت (ع) مصادف با پنجم صفر در حسينيه ثارالله شهر فارسان برگزار شد.

 در اين همايش کودکان و مادران شرکت‌کننده با سردادن شعار لبيک يا حسين (ع)، لبيک يا رقيه (س)، عشق و ارادت خالصانه خود را به نسبت به ساحت مقدس اهل‌بيت (ع) به‌ويژه حضرت رقيه سه‌ساله دختر گرامي امام حسين (ع) ابراز مي‌دارند.

فرمانده حوزه مقاومت بسيج حضرت زينب (س) در حاشيه اين مراسم در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار بابيان اينکه عاشورا جلوه تمام نماي انسانيت و حرکت حق‌طلبي و آزادگي است اظهار کرد: بروز و ظهور هر بخشي از عاشورا را سال‌ها مي‌توان در قالب‌هاي مختلف تبيين و تفسير کرد و به جهاني که تشنه حسين عليه‌السلام است شناساند.

کبري مالکي افزود: در ميان سه‌ساله‌هاي حسيني حضرت رقيه خانم سلام‌الله عليها دختر سه‌ساله حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام راداريم که زندگاني اين بزرگوار داراي آموزه‌هاي تربيتي بسيار عميقي بوده و نگاه به زيبا به زندگاني اين پدر و دختر در روز عاشورا امروز درس مهم جامعه ما مي‌باشد.

وي ادامه داد: همه تا ابد بندگي خداوند را مديون امام حسين (ع) هستيم زيرا ايشان با نثار جان خود ارتباط ميان انسان و خدا را تعريف و تحکيم کردند و صحنه‌هايي را به وجود آوردند که درس زندگي ما و انسان‌هاي آزاده جهان است.

وي هدف برگزاري اين همايش را  پرداختن به جايگاه والاي حضرت رقيه (س) و فرزند در خانواده که داراي هويت انکارناپذير است و همچنين نشان دادن مظلوميت کودکان مسلمان و منطقه و جهان که زير شديدترين حملات ظالمانه استکبار جهان و ايادي تکفيري آن‌ها قرار دارند از اهداف برگزاري همايش سه‌ساله‌هاي حسيني دانست.

انتهای پیام/590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۳:۱۷:۲۳

29 Mar 2024