۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۲۲۱۷۶

کار و ازدواج دو عامل خوشبختي انسان ها

مدير اداره مشاوره تربيتي و تحصيلي اداره کل آموزش و پرورش استان کار و ازدواج را به عنوان دو عامل خوشبختي انسان ها در زندگي دانست.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به مناسبت هفته معرفي مشاغل، نمايشگاه هاي شغلي دانش آموزان در شهرستان فارسان افتتاح شد.

در اين نمايشگاه که به صورت متمرکز در هنرستان باهنر ويژه دانش آموزان پسر برپا شده است با حضور مسئولين شهرستاني، مدير و تعدادي از معاونين وکارشناسان مديريت آموزش و پرورش،کارشناسان مرکز فني و حرفه اي، معاون اداره کار و اموراجتماعي شهرستان و همچنين عرب رييس اداره مشاوره تربيتي و تحصيلي اداره کل آموزش وپرورش استان ، حجازي رييس اداره آموزش هاي فني و حرفه اي و کاردانش آموزش و پرورش استان ،مسئولان آموزشگاهي و جمعي از دانش آموزان افتتاح گرديد.

مدير اداره مشاوره تربيتي و تحصيلي اداره کل در اين مراسم و در حضور مدعوين و هنر آموزان از کار و ازدواج به عنوان دو عامل خوشبختي انسان ها در زندگي يادکرد. وي ارتباط متقابل اين دو عامل را براي رسيدن به رفاه فردي واجتماعي مهم دانست.

احمد رضا عرب با تاکيد بر انجام کاردرست، افزود: که دانش آموزان بايد آن را به عنوان يک فرهنگ بپذيرند.

درادامه احمد اسکندري مدير آموزش و پرورش فارسان ضمن خوش آمد گويي به مدعوين درسخنان خود به نقش مهم رشته هاي فني وحرفه اي و مهارتي در تامين و تضمين آينده شغلي هنرجويان اشاره نمود. وي بيکاري را عامل فروپاشي خانواده ها دانست.

مديراداره فني وحرفه اي اداره کل آموزش و پرورش نيز در سخنان خود نقش برپايي اينگونه نمايشگاه ها را در ايجاد انگيزه وگرايش دانش آموزان به سمت رشته هاي فني وحرفه اي موثر دانست.

حجازي ابراز اميدواري کرد که با تامين زيرساخت هاي بيشتر و بهتر درآينده، مي توان بسياري از مشکلات موجود را بر طرف نمود.

در کنار اين نمايشگاه ها ، مسئولين آموزشگاههاي کاردانش و فني حرفه اي، مسائل و مشکلات موجود در امر آموزشي خود را مطرح نمودند و خواستار پيگيري مسئولين ادارات و نهاد هاي مختلف براي تأمين اعتبار به منظور سرمايه گذاري در بخش فني وحرفه اي ومهارتي و ايجاد زمينه اشتغال جهت فارغ التحصيلان اين رشته ها شدند .

خسرومحمودزاده در حاشيه ي اين افتتاحيه گفت: اين نمايشگاه ها که هنرستان هاي باهنر و تعدادي از دبيرستان هاي شهرستان به صورت آموزشگاهي دستاوردهاي دانش آموزان خود را به نمايش گذاشته اند با رويکرد شناخت دانش آموزان از توانايي ها،استعدادها و علائق خود و همچنين شناخت از مشاغل گوناگون و لزوم آنها در جامعه صورت گرفت.

محمودزاده ادامه داد: با استفاده از کارگاه هاي هدايت تحصيلي که درکنار اين نمايشگاه ها برپا شده به دانش آموزان کمک خواهد شد تا با شناخت از ويژگي هاي فردي خود،محدوديت ها و نيازهاي شغلي جامعه و با ايجاد يک سازش منطقي به انتخاب رشته تحصيلي خود بپردازند.

وي افزود: دانش آموزان پايه اول متوسطه دوم و پايه هشتم متوسطه ي اول شهرستان طي يک برنامه زمانبندي شده به همراه اولياي خود از اين نمايشگاه ها ،امکانات وکارگاه هاي موجود بازديد مي نمايند و از توصيه ها و راهنمايي هاي شغلي مشاوران ،مديران وهنرآموزان بهره مي برند.

اين نمايشگاه ازتاريخ ۵ لغايت ۱۵ ارديبهشت ۹۴ جهت بازديد دانش آموزان، هنرجويان و اولياي گرامي داير مي باشد.

لازم به ذکر است نمايشگاه شغلي ويژه مدارس دخترانه در بهمن ماه ۹۳ درهنرستان جنت برگزار گرديد.


انتهای پیام1020ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۰:۲۲

1 Jan 2020