۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۳۳۷۱۳
به بام ايران سفر کنيد

نمايش دو هزار اثر تاريخي در موزه شهر بروجن+تصاوير

موزه شهر بروجن با دو هزار اثر تاريخي پذيراي گردشگران و مسافراني است که مي خواهند با تاريخ، هويت و گذشته اين ديار بيشتر و بهتر آشنا شوند.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، موزه شهر بروجن با جاي دادن دو هزار اثر نفيس تاريخي در دل خود مسافران و گردشگران نوروزي را با تاريخ و قدمت شهرستان بروجن آشنا مي کند تا خاطراتي به ياد ماندني در سفر به بام ايران براي خود رقم بزنند.

مسئول موزه شهر بروجن در گفتگو با خبرنگار کلار، اظهار داشت: اين موزه به منظور غنا بخشيدن به فرهنگ شهر بروجن در بهمن ماه سال ۹۴ تاسيس شد.

علي يعقوبي با بيان اين که هنگام شروع کار حدود ۴۰۰ اثر از اسناد و اشياء در اختيار اين موزه قرار گرفت، خاطر نشان کرد: با تلاش و همت مردم اکنون بيش از دو هزار اثر در اين موزه وجود دارد.

وي با اشاره به اين که سکه ها و اشيايي از زمان صفويه تا معاصر در اين موزه نگهداري مي شود، افزود: اميدورايم با توجه به سيستم اطفاء حريق و تدابير امنيتي که فراهم کرديم بتوانيم مانند گاو صندوقي آثار تاريخي و اشياء مردم را حفظ کنيم تا براي نسل هاي آينده باقي بماند.

يعقوبي ضمن بيان اين که در سال گذشته مستند نگاري اين موزه را انجام داديم، گفت: پيگير آن هستيم تا بتوانيم در آينده نزديک اين موزه را ثبت ملي کنيم.

وي به اشياء موزه شهر بروجن اشاره کرد و گفت: سفال هاي دو هزار سال قبل از مسيح که حدود چهار هزار سال قدمت دارند در اين موزه يراي مردم به نمايش گذاشته شده است.

مدير موزه شهر بروجن گفت: به زودي قسمت باستاني اين موزه که شامل سکه هاي نفيس ساساني، اشکاني و اليمايي است براي ايام عيد نوروز به نمايش خواهيم گذاشت.

يعقوبي با اشاره به غرفه زندگي مردم شهرستان بروجن در زمان هاي قديم، افزود: ضريحي متعلق به امام زاده عسگر علي گندمان که حدودا ۴۰۰ سال قدمت دارد در اين موزه به نمايش گذاشته شده است.

يعقوبي گفت: بيش از ۶۱۳ نوع کبريت گردآوري شده از زمان هاي بسيار قديم، قرآن هاي چاپ سنگي و خطي بيش از ۲۰۰ سال قدمت، شاهنامه و کتاب هاي چاپ سنگي، آلبوم هاي تمبر و ظرف هاي مسي بيش از ۲۰۰ سال قدمت و جام هاي مربوط به زمان صفويه از ديگر اشيايي است که در اين موزه نگهداري مي شود.

وي در ادامه به غرفه اداره پست، تلگراف و تلفن هاي هندلي مربوط به زماني که ۳۰ الي۱۰۰ خانوار از آن بهره مند بودند اشاره کرد و گفت: ظروف، سکه هاي نفيس، ابزار شکار، باسکول هي قديمي، چراغ هاي آجري و ... از ديگر غرفه هاي است که براي جلب رضايت مردم در اين موزه برپا شده است.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۱:۱۹:۳۱

29 Mar 2024