۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۳۱۸۲۳
گزارش اختصاصي کلار از پياده روي اربعين در بروجن

بام ايران به سوگ نشست/ راهپيمايي جاماندگان اربعين از بروجن تا امام زاده ميرحيدر شاه نقنه/مسير عاشقي مملو از جمعيت شد+عکس

جاماندگان اربعين از زن و مرد و کوچک و بزرگ مسير عاشقي را با نداي "لبيک يا حسين" طي کردند و شور حسيني و ارادت خود به خاندان اهل بيت را بار ديگر به نمايش گذاشتند.
به گزارش جهانبین به نقل از کلار، مراسم راهپيمايي اربعين حسيني امروز همزمان با سراسر کشور از مسجد حاج کرامت بروجن تا امام زاده مير حيدر شاه نقنه برگزار شد.

جاماندگان اربعين از زن و مرد و کوچک و بزرگ مسير عاشقي را با نداي "لبيک يا حسين" طي کردند و شور حسيني و ارادت به خاندان اهل بيت را بار ديگر به نمايش گذاشتند.

نواهاي يا حسين(ع) و يا ابوالفضل(ع) عزاداران در اين مسير طنين انداز شد و فضاي حزن و اندوه بروجن را فرا گرفته بود.

حضور پرشور کودکان، نوجوانان و همچنين بانوان عزادار در حالي که در سوگ شهادت امام حسين (ع) و ياران با وفايش در صحراي کربلا عزاداري مي کردند در اين مراسم چشمگير بود.

شهر بروجن با استقبال گرم عزاداران تا شعاع سه کيلومتري مملو از عزاداراني بود که از نقاط دور و نزديک اين شهرستان خود را به مسير عاشقي رسانده‌ بودند.

علم هاي عزاداري پيشاپيش جمعيت در دست جوانان حمل مي شد و پرچم ماتم و عزاي امام حسين(ع) در ميان خيل عظيم عزاداران به حرکت در مي آمد.

هر لحظه بر تعداد جمعيت عزادار افزوده مي‌شد به طوري که به نظر مي‌رسيد مسير بروجن تا شهر نقنه ظرفيت گنجايش جمعيت را ندارد.

موکب هاي پذيرايي که در مسير عبور کاروان اربعين برپا شده بود با آش نذري، چاي، ميوه و ... از عاشقان امام حسين(ع) پذيرايي مي کردند.

عاشقان ابا عبدالله حسين(ع) پس از طي کردن مسير عاشقي با تجمع در امام زاده ميرحيدر شاه نقنه عزاداري کردند و بر استقامت و ايستادگي خود بر آرمان‌هاي عاشورايي تاکيد کردند.

پس از مراسم عزاداري و قرائت زيارت اربعين، نماز ظهر و عصر که با خيل عظيم جمعيت عزادار همراه بود به صورت جماعت در سه محل امام زاده مير حيدرشاه، مسجد جامع و مسجد صاحب الزمان(عج) با شکوه خاصي به جماعت اقامه شد.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۷:۱۸:۲۵

29 Mar 2024