۶
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۱۷۳۸۸
معرفي جاذبه هاي گردشگري کوهرنگ/

روستاي زيباي خويه در دل دهستان موگويي+ تصاویر

روزي اقاسيد براي شکار به اين منطقه مي رود چون منطقه خوش اب و هوايي و زمين هاي وسيعي براي کشاورزي و دامداري بود پيشنهاد مي دهند که چند نفر از شما به اين منطقه برويد به کشاورزي مشغول شويد که آن ها پذيرفتند.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر،روستاي خويه ازتوابع شهرستان کوهرنگ استان چهار محال و بختياري مي باشد.

تاريخ تاسيس اين روستا بر مي گردد به زمان ورود امام زاده اقا سيد يعني سيدعيسي که به گفته بزرگان و بنيان گذاران اين روستا (حونه خوني) که تاکنون سينه به سينه گرديده است.

چنين نقل مي کنند که روزي اقاسيد براي شکار به اين منطقه مي رود چون منطقه خوش اب و هوايي و زمينهاي وسيعي براي کشاورزي و دامداري بود پيشنهاد مي دهند که چند نفر از شما به اين منطقه برويد به کشاورزي مشغول شويد که انها پذيرفتند.

سه برادر به اين منطقه رفتند و بنيان اين روستا را نهادند که نام اين روستا همان خوبه است که بعدا به خويه تبديل گرديده که توسط اقا سيد نام گذاري شده است.

اهالي اين روستا بختياري هستند از ايل بزرگ چهارلنگ طايفه موگويي،روستاي خويه منطقه خوش اب وهواي است که آن را مي توان بهشت منطقه ناميد چرا؟

چون داراي طبيعت زيبا و بکريست داراي رود خانه ها،آبشارها و چشمه هاي فراوانيست.

نمونه آن آبشار آب ملوک،چشمه آقاسيد،چشمه تيدرد،مکان هاي ديدني و باستاني آسياب هاي آبي، قله خويه و کوه هاي سر به فلک کشيده که براي صعود کوهنوردان و تماشاي منطقه هاي ديگر ازاين کوه هاست مردم اين روستا با ايمان ولايت مدار روشنفکر و بافرهنگي هستند.

و افتخاردارد چهار شهيد را تقديم به اسلام و ميهن عزيزمان کرده است و هم اکنون جوانان اين روستا مي کوشند تا قله هاي رفيع علم و دانش و صنعت رابه نام اين روستا نهادينه کنند.

انتهای پیام/
  • روستای خویه کوهرنگ

    روستای خویه کوهرنگ

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اسماعیل عیدی
قبل از ورودآقاسید بوده واز لحاظ تمدن وفرهنگ اثاربجامانده اشکاری دارد که قابل قیاس با سراقاسید نیست
سلام.... منم با آقای عیدی موافقم

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۲:۰۰

26 Dec 2019