۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۳۰۹۳۲

حال و هواي محرم در کوچه و خيابان هاي شهر سامان + تصاوير

حال و هواي محرم در کوچه و خيابان هاي شهر سامان با حضور پر شور جوانان و نوجوانان به چشم مي خورد.
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سامان ما؛ با فرارسيدن محرم همه چيز حال و هواي محرم پيدا مي کند و همه در تکاپوي اين هستند که برنامه محرم هرچه باشکوه تر و با عظمت تر برگزار کنند و اين درحالي است که پير و جوان و خرد و کلان مي خواهند در اين مراسم از يکديگر پيشي بيگيرند و در برنامه حضور فعال داشته باشند، پايان ماه هاي روز ذي الحجه همه به فکر اين هستند که خيابان ها سياه پوش کردن مساجد و حسينه ها و خيابون ها و... هستند.

اين روزها حال و هواي شهرهایمان، حال و هواي محرم را پيدا کرده است. بيرق‌هاي عزاي "يا حسين" بر سردر خانه‌ها و مغازه‌ها و اماکن مختلف برافراشته شده و با ديدن آنها دل‌ها هوايي مي‌شوند. باز محرم رسيد و لباس مشکي‌ها محيا، جهت به تن رفتن عاشقان و عزاداران امام حسين عليه‌السلام شده‌اند.

بغض‌ها گلوي محبين حضرتش را مي‌فشارند و قلوب شان تنگ و نالان شده است و اين نوا شنيده مي‌شود:
باز اين چه شورش است که در خلق عالم است.

در کوچه و خيابان ها شور عجيبي در ميان جوانان و نوجوانان اين شهر ديده مي شود، مغازه ها و خيابان مداحي با مضمون کربلا و... محرم و... پخش مي کنند.

موبايل هايي که موسيقي هاي محرم و مرثيه ها و عزاداري ها را پخش مي کنند و هر کدام در تکاپوي کاري هستند.

امام جمعه شهر سامان در گفت و گو با خبرنگار سامان با بيان اينکه ۸۰ هيات مذهبي در شهرستان سامان فعال است، اظهار داشت: از اين تعداد هيات ۵۰ هيات برادران و ۳۰ هيات خواهران در شهرستان فعال هستند.

حجت الاسلام محسن ملک پور با بيان اينکه ضرورت فعاليت هاي هيات هاي مذهبي بايد در راستاي روحاني محور بودن صورت گيرد، بيان داشت: بايد عزاداري ها به سمت و سوي حرکت کند که نماز جماعت در حسينه ها و مساجد برگزار شد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۶:۱۴:۳۷

24 Apr 2024