۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۲۱۳۷۳

آئين روز درختکاري در مدارس شهرستان فارسان

آيين روز درختکاري با شعار« منابع طبيعي با مردم، براي مردم» در مدارس شهرستان فارسان برگزار شد.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مدير آموزش و پرورش شهرستان فارسان اظهار داشت: درخت از نعمت‌هاي گرانبهاي خداوند در زمين است و به دليل نقش حياتي و مهمي که در زندگي موجودات زنده بويژه انسان دارد، در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.

احمد اسکندري افزود: درختکاري در ايران داراي پشتوانه‌اي ملي و تاريخي است زيرا تاريخ نشان مي‌دهد که ايرانيان باستان، جشن‌هاي خاصي داشتند و در اين جشن‌ها به درختکاري پرداخته و به خاک و زراعت احترام مي‌گذاشتند، علاوه بر اين، درختکاري با اعتقادات مذهبي مردم نيز پيوند داشته است، تا حدي که کاشت درخت نوعي عبادت محسوب مي‌شود.

وي اضافه کرد: با کاشت درختان سازگار با وضعيت جوي ايران و با در نظر گرفتن شرايط آب وهوايي خشک و کم باران بيشتر مناطق کشور، مي‌توان محيط زيست را لطيف و باطراوت کرد چراکه طبيعت و فضاي سبز وسيله‌اي براي بقاي بشري و حفظ زيبايي است و به عنوان ميراثي ارزشمند به همه انسان‌ها تعلق دارد.

اسکندري با توصيه به دانش آموزان براي کاشت درخت در همه ايام ادامه داد: روز درختکاري بهانه‌اي است براي اينکه همه ما به محيط زيست احترام بگذاريم و در حفظ و احيا آن بکوشيم.

تصاويري از آموزشگاه هاي نرجس خاتون جونقان ، هنرستان جنت فارسان ،دبيرستان محمديه گوجان و دبستان طاهره باباحيدر )


انتهای خبر/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۰:۳۲

26 Dec 2019