۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۲۱۷۴۲

مجموعه گردشگري پيرغار پذيراي بيشترين ميهمانان و مسافران نوروزي بود/عکس

ازمهمترين جاذبه هاي شهرستان فارسان مي توان به چشمه و آبشار پيرغار و كتيبه هاي مشروطيت، قلعه سردار اسعد بختياري، چشمه سراب، كاروانسراي خان اوي، چشمه قلعه فارسان، غار آقا سيدعيسي، امامزادگان سيدسعيد چليچه و باباحيدر و... اشاره نمود.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آبشار پيرغار از جمله زيبا ترين آبشار هاي فصلي ايران است اين آبشار در محيط طبيعي بسيار زيبا و در نزديکي يکي از زيباترين تفرجگاه هاي استان چهار محال واقع شده،اين آبشار نام خود را از غاري آهکي و ناشناخته مي گيرد که اهميت تاريخي بسيار دارد اين آبشار در روستايي به نام ده چشمه قرار دارد که آبي که از همين آبشار به زمين مي ريزد از کنار اين روستا گذشته و کشتزار هاي زيادي را سيراب ميکند.

از مسير هاي ايجاد شده در کوه ميتوان با يک کوه پيمايي متوسط خود را به بالا ترين نقطه آبشار و در ادامه مسير با دنبال کردن آب به سرچشمه آن رسيد. آبشار در جنوب غربي و ۴۰ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري و در نزديکي شهر فارسان در روستايي به نام ده چشمه واقع شده است.

بهترين مسير براي گردشگران رساندن خود به شهرکرد و ادامه مسير به سمت شهر فارسان است البته مردم اين محل را بيشتر به خود پيرغار يا ده چشمه مي شناسند و روي تابلو ها هم محل گردشگري پيرغار يا ده چشمه نوشته شده است،در ضمن جاده رسيدن به آبشار کاملا مطلوب و آسفالت بوده و از پارکينگ مناسبي برخوردار است.و زمينه اطراق کردن نيز فراهم ميباشد.

غارپيرغار در۳ کيلومتري شهر فارسان و درحاشيه روستاي ده چشمه واقع شده است.اين غار سرچشمه رودخانه ده چشمه به حساب مي آيد واز نوع غارهاي آهکي مي باشد.

ازآثار صخره اي وسنگي منطقه فارسان دردوران اسلامي مي توان به کتيبه هاي مشروطيت پيرغار اشاره کرد.اين کتيبه ها دردامنه کوهي مشرف به روستاي ده چشمه از توابع شهرستان فارسان ودرفاصله ۵کيلومتري شهر فارسان و۳۷ کيلومتري شهرکرد در تفرجگاه پير غار واقع شده اند. اين کتيبه ها متعلق به دوران مشروطيت وتوسط دوتن از رهبران جنبش مشروطه خواهي بختياري به نامهاي سردار اسعد وسردار ظفر نوشته شده اند.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۸:۲۰:۰۹

19 Apr 2024