۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۸۸۱۹
معاون حقوقي و امور مجلس وزارت بهداشت

همه پديده‌های اجتماعي با موضوع سلامت در ارتباط هستند

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: در استان چهارمحال و بختياري مجمع عالي سلامت شکل گرفت زيرا تمام حوزه‌هاي اجتماعي درگير موضوع سلامت هستند، شما هيچ پديده اجتماعي را نمي‌توانيد نام ببريد که درگير موضوع سلامت نباشد.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، علي کاظمي، نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي در آئين کلنگ زني فاز دوم بيمارستان سيدالشهدا (ع) شهرستان فارسان گفت: ابتدا خيرمقدم عرض مي‌کنم حضور محترم سروران همچنين دکتر گلمکاني که دعوت ما را پذيرا شدند و در اين مراسم شرکت کردند تا از نزديک شاهد محروميت‌هاي اين منطقه باشند و با مشکلات اين حوزه انتخابيه آشنا شوند.

دکتر کاظمي در ادامه افزود: شهرستان فارسان جزء شهرستان‌هاي کوچک اما با جمعيت بالا مي‌باشد، در فصول گرم جمعيت اين شهر بيشتر نيز مي‌شود و تعداد مسافران اين شهرستان نيز بسيار بالا هست و ازنظر تحصيلات اين منطقه در سطح بسيار بالايي قرار دارد.



بيمارستان سيدالشهدا فارسان دو شهرستان را پوشش مي دهد

وي خاطرنشان کرد: بيمارستان شهرستان فارسان پوشش‌دهنده دو شهرستان فارسان و کوهرنگ بوده است که خوشبختانه با سفر دکتر هاشمي و توجه ويژه ايشان به اين امر مهم شهرستان چلگرد نيز صاحب بيمارستان شدند ولي بيمارستان کوهرنگ هنوز مشکلات فراوان دارد و بازهم بيمارستان فارسان بايد پاسخگو اين امر باشد. در اين خصوص با توجه به سفرهايي که دکتر هاشمي به اين منطقه داشتند قول مساعد دادند تا ما بتوانيم اين بيمارستان را به 200 تخت برسانيم.

وي اظهار داشت: در اين شهرستان کليه مراکز آموزشي و دانشگاهي با تعداد فراواني از دانشجويان راداريم تنها دانشگاه علوم پزشکي در اين شهر وجود ندارد که اميدواريم بتوانيم افتتاح فاز دوم بيمارستان آموزش هاي جهت دانشجويان علوم پزشکي داشته باشيم.

 وي تصريح کرد: با توجه به اعتبار خوبي که از تبصره 37 براي گسترش اين بيمارستان دريافت کرده‌ايم شاهد افتتاح سيستم راديولوژي ديجيتال در اين مرکز هم خواهيم بود و اميدواريم در آينده پاسخگو در امر آموزش نيز باشيم.


بيمارستان سيدالشهدا فارسان يکي از بيمارستان‌هاي نمونه کشوري مي‌باشد

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: در استان و در شهرستان فارسان مجمع عالي سلامت شکل گرفت زيرا تمام حوزه‌هاي اجتماعي درگير موضوع سلامت هستند، شما هيچ پديده اجتماعي را نمي‌توانيد نام ببريد که درگير موضوع سلامت نباشند.

دکتر ابراهيم گلمکاني در ادامه افزود: سلامتي يک مقوله چندوجهي است و تأکيد ما بر خود مراقبتي است و آموزش‌هاي خود مراقبتي کمک مي‌کند به‌سلامت جامعه هر چه قدر بيمارستان ساخته شود هزينه بيشتر و سرمايه‌گذاري بالاتري نياز داريم واينگونه نمي‌توانيم به سطوح بالاتر دست پيدا کنيم.

وي اظهار داشت: طبق آماري که دريافت شده ظرفيت اشغال تخت‌هاي اين بيمارستان بالاي 90 تخت است که اميد است با افتتاح فاز دوم با داشتن 100 تخت ديگر به‌خوبي پاسخگو باشيم و بسيار خرسنديم که بيمارستان فارسان يکي از بيمارستان‌هاي نمونه کشوري مي‌باشد و از همه خيرين مي‌خواهيم که در امر تجهيز و گسترش بيمارستان کمک‌هاي خود را دريغ نکنند.

مراسم کلنگ زني فاز دوم بيمارستان سيدالشهدا فارسان با حضور معاون حقوقي و امور مجلس وزارت بهداشت،نماينده مردم شهرستان هاي اردل،فارسان، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي و مسئولين استان و شهرستان بااعتبار بالغ‌بر ۲۵ ميليارد تومان برگزار شد در اين مراسم همچنين بخش راديولوژي ديجيتالي بااعتبار بالغ‌بر ۴۵۰ ميليون تومان افتتاح شد.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۰:۰۹:۴۱

29 Mar 2024