۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۱۲۵۶
گفتگو با دارنده طرح برتر جشنواره پژوهش کشور،

ساخت دستگاه هوشمند آبیاری زمین های کشاورزی و گلخانه ای به دست دانشجوی چهارمحال و بختیاری

برای اولین بار دستگاه هوشمند آبیاری زمین های کشاورزی و گلخانه ای توسط یکی از دانشجویان چهارمحال و بختیاری طراحی و ساخته شد.
اسماعیل حیدری چالش تری دانشجوی دانشگاه علمی و کاربردی و سازنده این دستگاه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: به لحاظ اینکه استان چهار محال و بختیاری از نزولات آسمانی کمتری در سالهای گذشته برخوردار شده است، وجود چنین دستگاهی در صرفه جویی و مدیریت آب کشاورزی ضروری است.

این جوان مخترع چالش تری اضافه کرد: برای ساخت این دستگاه ده میلیون ریال هزینه شده و کار تحقیقاتی و اجرایی آن نیز ۶ ماه به طول انجامیده شد.

وی گفت: این دستگاه قابلیت دارد تا در زمین هایی که آبیاری به اتمام رسیده و هنوز رطوبت و نم زمین باقی مانده به صورت خودکار آبیاری قطره ای را قطع نموده و هر زمان خاک و زمین نیاز به آبیاری داشته باشد به صورت قطره ای و یک دست آبیاری کند.

حیدری در پایان خطاب به مسولان بیان داشت: مخترعین، مبتکرین، محققان و پژوهشگران جوان در عرصه عای مختلف نیازی به تندیس و تقدیر  در جشنواره ها را ندارند و مهمترین پشتیبانی و عامل ترقی آنان،  حمایت مالی است تا بتوانند با افزایش تولیدات و طرح های انبوه خود، به اقتصاد کشور کمک نمایند.

این دستگاه، امسال در هفته پژوهش به عنوان طرح برتر کشور در جشنواره هفته پژوهش و تندیس و لوح سپاس دریافت نمود.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم نیست(یه روزی قبول کردی آجیت باشم الان نمیدونم)
امیدوارم همیشه موفق باشی و موفق میشی به شرطی که یه کم از غرورتو کم کنی خیلی کم. همیشه برات آرزوی خوشبختی و موفقیت کردم و الان هم همین آرزو رو دارم داداش....

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۳۳:۰۴

29 Mar 2024