۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۲۲۷۸۵
روستاي چين روستايي در آخر دنيا

اينجا مردم نميدانند تلويزيون چيست/ محروم ترين روستاي ايران را بشناسيد + تصاوير

روستاي «چين» يكي از روستاهاي بسيار محروم و فقيرنشين استان چهارمحال و بختياري در کوهرنگ است كه مردم آن با سخت ترين مشكلات و ناچيزترين امكانات دست و پنجه نرم مي كنند.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، محروميت از در و ديوار روستاي «چين» در شهرستان کوهرنگ  مي‌بارد؛ بيکاري، نبود امکانات بهداشتي تفريحي و... اين روستا را در زمره محروم‌ترين مناطق کشور قرار داده است.

اما آنچه اين روزها بيش از هر کمبود و نقصاني به چشم مي‌آيد، سقف‌هاي لرزان خانه‌هاي خشت و گلي روستاست که با هر بارش آسماني، چکه مي‌کند و نگراني آوار شدن را بر دل و جان ساکنانش فرو مي‌ريزد.
 
به نظر مي رسد مردم ايران نيز آشنايي زيادي با روستاي چين نداشته باشند و اين روستا براي آنها ناشناخته باشد.

روستاي چين از توابع شهرستان كوهرنگ روستايي محصور شده ميان برف است كه افزون بر ۲۷۰ مرد و زن سختكوش در ميان رشته كوه هاي زاگرس در استان چهارمحال و بختياري در ميان برف با ارتفاعي بيش از ۲ متر به سختي زندگي مي كنند و در آنجا خبري از زرق و برق دنيا نيست.

در دنياي امروز، كودكان شهرنشين تلويزيون را كنار گذاشته اند و ديگر برايشان جذابيتي ندارد و به سمت تكنولوژي هاي جديد پيش رفته اند، اين در حالي است كه كودكان اين روستا هنوز نمي دانند تلويزيون چيست و شايد برايشان تلويزيون همان صندوق جادويي معنا بدهد.

خانه هاي اين روستا از سنگ، گل و درختان جنگلي ساخته شده و مردم اين روستا سرماي سخت زمستان كوهرنگ را با كمترين امكانات مي گذرانند.

اين روستا داراي يك مدرسه ابتدايي با ۳۵ دانش آموز پسر و دختر است. مردم اين روستا نيز هنگام بيماري بايد با پاي پياده ۲۷ كيلومتر را طي كنند تا به نزديك ترين مركز بهداشت كه در روستاي خويه است، برسند.

طي كردن اين مسير در ميان برف با پاي پياده بسيار سخت است و متاسفانه آمار حاكي از آن است كه بسياري از بيماران و بويژه زنان باردار هنگامي كه براي رسيدن به مراكز بهداشتي و درماني پا در اين مسير گذاشته اند به علت سرما و سختي راه جان خود را از دست داده اند.
 
عکس ها: همت بدري فرد

انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
  • محروم ترين روستاي ايران را بشناسيد + تصاوير

    محروم ترين روستاي ايران را بشناسيد + تصاوير

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

الف.ش
از خواندن اين خبر متأثر شدم

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۱:۴۵:۱۲

26 Apr 2024