۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۳۶۸۷۸
فرماندار شهرستان فارسان:

آگاهي از پدافند غيرعامل باعث تقليل آسيب پذيري و کاهش خسارت مي شود

فرماندار شهرستان فارسان گفت: آگاهي از پدافند غير عامل و آشنايي و اجراي آن باعث تقليل آسيب پذيري و کاهش خسارت و صدمات تاسيسات، تجهيزات و نيروي انساني مراکز حياتي، حساس و مهم نظامي و غير نظامي کشور مي شود.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، صبحگاه مشترك نيروهاي انتظامي، امنيتي و امداد و نجات شهرستان فارسان به مناسبت هفته پدافند غيرعامل در شهرستان فارسان برگزار شد.

مرداس طاهري در صبحگاه مشرک پدافند غيرعامل گفت: پدافند کلمه متضاد آفند و به معني دفاع در برابر هجوم يا تک هوائي است و شامل مجموعه اقداماتي مي‌شود که به‌منظور جلوگيري از بمباران‌هاي هوائي و شکسته شدن حريم هوائي يک کشور انجام مي‌شود. پدافند در مفهوم کلي٬ مجموعه اقداماتي است که به‌منظور دفع٬ خنثي‌سازي٬ کاهش تأثير اقدامات آفندي دشمن و جلوگيري از دستيابي دشمن به اهداف خودي انجام مي‌گيرد

پدافند به دو گروه پدافند عامل و پدافند غيرعامل تقسيم‌بندي مي‌شود

وي به انواع پدافند اشاره داشت و افزود: پدافند به دو گروه پدافند عامل و پدافند غيرعامل تقسيم‌بندي مي‌شود؛ که پدافند عامل در حقيقت همان معادل کلمه پدافند است که تعريف کامل آن در بالا گفته شد؛ يعني پدافند عامل به‌کارگيري تجهيزات نظامي براي جلوگيري از ورود هواپيماهاي متخاصم به داخل خاک کشور و يا پدافند عامل، شامل تمامي طرح‌ریزي‌ها و اقدامات پدافندي است که مستلزم به‌کارگيري سلاح و تجهيزات جنگي مي‌باشد. براساس قانون، اين اقدام وظيفه ذاتي نيروهاي مسلح است.

وي ادامه اظهار داشت: پدافند غيرعامل نيز اقداماتي است که موجب کاهش ضرر و زيان در مقابل عمليات‌هاي خصمانه هواپيماهاي دشمن و تهديدات خارجي با هزينه کمتر و به‌کارگيري ترفند و شيوه‌هاي غيرمسلحانه نظير، استتار، اختفا و ايجاد سرپناه براي تأسيسات مهم و استراتژيک انجام مي‌شود و در اين نوع پدافند از هيچ‌گونه سلاحي استفاده نمي‌شود.

فرماندار فارسان بيان داشت: هدف از پدافند غيرعامل، استمرار فعاليت‌هاي زيربنايي، تأمين نيازهاي حياتي، تداوم خدمت‌رساني عمومي و تسهيل اداره کشور در شرايط تهديد و بحران تجاوز خارجي و حفظ بنيه دفاعي علي‌رغم حملات خصمانه و مخرب دشمن از طريق اجراي طرح‌هاي پدافند غيرعامل و کاستن آسيب‌پذيري مستحدثات و تجهيزات حياتي و حساس کشور است.
 
وي در ادامه تصريح کرد: آگاهي از پدافند غيرعامل و آشنايي و اجراي آن باعث تقليل آسيب‌پذيري و کاهش خسارت و صدمات تأسيسات، تجهيزات و نيروي انساني مراکز حياتي، حساس و مهم نظامي و غيرنظامي کشور مي‌شود.

وي اظهار داشت: پدافند غيرعامل، گستردگي و شمول زيادي دارد که حوزه‌هاي عمراني، حمل‌ونقل و ارتباطات حوزه دارو، غذا، آب، نيروي انساني، انرژي، رسانه‌ها و تبليغات رواني، مخابرات صنايع، مالي و اقتصادي، ديپلماسي و امنيت و دفاع را در بر مي گيرد

مردم شهرستان فارسان باهدف کاهش آسيب‌پذيري مسئولان را ياري نمايند

طاهري در پايان گفت: از مردم فهيم و عزيز شهرستان فارسان نيز انتظار دارم تا با توانمندسازي خويش در حوزه پدافند غيرعامل در جهت مقابله با تهاجمات خصمانه و کاهش خسارات ناشي از بلاياي طبيعي و غيرطبيعي و پيشگيري از تلفات انساني باهدف کاهش آسيب‌پذيري شهرستان تلاش مسئولان را ياري نمايند.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۴:۴۳:۵۵

29 Mar 2024