۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۳۳۴۶۸
معاون امور آب و آبفاي وزارت نيرو در سفر به فارسان

اختصاص 20 ميليارد اعتبار به سد غدير باباحيدر

معاون امور آب و آبفاي وزارت نيرو گفت: به اندازه دو برابر اعتبار امسال وعده تخصيص جهت تکميل سد غدير باباحيدر گرفته شده است که اين اعتبار در سال 1395 بالغ بر 10 ميليارد تومان بوده است.
به گزارش جهانبین نیوز، رحيم ميداني در سفر به شهرستان فارسان در بازديد از سد غدير باباحيدر، در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار داشت: به اندازه دو برابر  اعتبار امسال  وعده تخصيص  جهت تکميل سد غدير  بابا حيدر گرفته شده است که اين اعتبار در سال 1395  بالغ بر 10 ميليارد تومان بوده است و طي جلساتي که گرفته شد مقرر شد 20 ميليارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت و اسناد خزانه به  اين پروژ  اختصاص يابد تا اين پروژه سال آينده به بهرهبرداري برسد.

وي با اشاره به اينکه در قانون بودجه ۱۳۹۵ اعتبار اختصاص داده شده به اين سد ۱۰ ميليارد تومان بوده است، افزود: مقرر شده است که ۲۰ ميليارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت و اسناد خزانه به اين پروژه اختصاص يابد تا اين پروژه عظيم سال آينده به بهره‌برداري برسد.
 
ميداني در ادامه افزود: پروژه سد غدير باباحيدر حدود 73 درصد پيشرفت فيزيکي داشته  ونظر دولت و مجلس بر اين است که اين گونه پروژه ها  در اولويت کار قرار گيرند.

وي در ادامه تصريح کرد: پروژه سد غدير که هم به عنوان  پروژه کشاورزي ،مصرف شرب وگردشگري است را سعي داريم  هرچه سريعتر وتا سال آينده تکميل  وبه بهره برداري برسانيم.

وي با اشاره به قابليت‌هاي مختلف اين سد، گفت: در اين مکان يک طرح گردشگري پيش‌بيني شده است که اميدواريم با همکاري آب منطقه اي مصوبات آن اجرا، تخصيص آب انجام و هرچه سريع‌تر عمليات اين طرح گردشگري آغاز شود.
 
در ادامه علي کاظمي، نماينده شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي گفت: از جناب آقاي مهندسي ميداني سپاسگذاريم که با توجه به داشتن مشغله فراوان از جمله دغدغه آلودگي هواي خوزستان و اهواز در شهرستان فارسان و شهر باباحيدر حضور پيدا کردن و سد غدير را افتتاح نمودند.
 
سد غدير باباحيدر در ۴۷ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري واقع است که عمليات ساخت آن از سال ۱۳۸۷ تاکنون ادامه دارد.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۴:۱۹

10 Jan 2020