۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۳۶۴۷۴
در شهرستان شهرکرد

شور عاشورایی در شهر هفشجان

مردم در شهر هفشجان به یاد سید و سالار شهیدان مراسم عزاداری و سوگواری برپا کردند.
به گزارش جهانبین نیوز، همزمان با روز دهم محرم، مردم هفشجان به یاد سرور و سالار شهیدان و دلاورمردی های یاران با وفای آن حضرت، اشک ماتم ریختند.

حزن و اندوه مردم  هفشجان در روز عاشورا به اوج رسید و مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با شور و حال خاصی برگزار شد.

در روز عاشورای حسینی مردم خداجوی و عاشق اهل بیت هفشجان  در عزای امام حسین (ع) و یاران باوفایش به سوگ نشستند و نوای "لبیک یا حسین" عزاداران طنین‌انداز شد.

از اولین ساعات روز عاشورا مردم هفشجان در دسته های عزاداری با به راه انداختن دسته های زنجیرزنی و سینه زنی در حالی که بیرق های سیاه در عزای سالار شهیدان در دست داشتند در خیابان های شهر به راه افتادند و با نوحه خوانی و بر سر و سینه زنان در عاشورای حسینی به سوگ نشستند.

دسته های عزاداری با حرکت از تکایا و مساجد مناطق مختلف شهر پس از عبور از خیابان های شهر در خیابان های شهر تجمع کرده و در عزداری یکپارچه در غم شهادت مولای خود سوگواری کردند.

حضور جوانانی که با عشق و ارادتی خالصانه با حمل بیرق های سیاه و علم هایی در یادبود حماسه کربلا در صفوف سوگواران دیده میشدند جلب توجه می کرد.

عکاس: امیر کیوانی

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۹:۳۶

27 Dec 2019