۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۳۷۵۰۸
مدير رسانه معاونت تبليغ استان قم

طلبه‌ای باید وارد شبکه‌ها اجتماعی شود که واقعاً بتواند دردی را از جامعه دوا کند

مدير رسانه معاونت تبليغ استان قم گفت: بايد سواد مجازي را بالا برد. اگر درست عمل شود مي‌توان تغييرات مفيدي ايجاد کرد. طلبه‌اي بايد وارد اين شبکه‌ها شود که واقعاً بتواند دردي را از جامعه دوا کند و قصدش از حضور رواج و تبليغ اسلام باشد نه اينکه مانند افراد عادي وقتش را به بطالت در اين فضاها بگذراند.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، کرسي آزادانديشي با موضوع طلبه و فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه علميه امام صادق (ع) برگزار شد.

در اين کرسي گروه موافق جهاني‌ شدن را يک واقعيت اجتناب‌ناپذير دانستند و بيان کردند: اگر ميدان را خالي کنيم ضربه خواهيم خورد.

این گروه با اشاره به فرموده‌ي رهبر که فضاي مجازي به‌اندازه انقلاب ارزش دارد افزودند: حضور طلبه در شبکه‌هاي اجتماعي يک ضرورت است.

در مقابل، گروه مخالف عرضه داشتند که شبکه‌هاي اجتماعي زمين دشمن است  و به دليل عدم امنيت يک طلبه نبايد به‌راحتي در آن فعاليت کند.

مدير رسانه معاونت تبليغ استان قم در اين همايش کرسي آزادانديشي بيان کرد: بايد سواد مجازي را بالا برد. اگر درست عمل شود مي‌توان تغييرات مفيدي ايجاد کرد. طلبه‌اي بايد وارد اين شبکه‌ها شود که واقعاً بتواند دردي را از جامعه دوا کند و قصدش از حضور رواج و تبليغ اسلام باشد نه اينکه مانند افراد عادي وقتش را به بطالت در اين فضاها بگذراند.

حجت‌الاسلام محمد فروهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري  يادآور شد:  جهت وارد شدن به فضاي مجازي سه شرط آموزش و ورود هوشمندانه، تهاجمي وارد شدن و توان دفاع داشتن را داشته باشيم.

وي به يکي از بيانات مقام معظم رهبري که فرموده بودند فضاي مجازي حقيقتاً قتلگاه جوانان هست اظهار داشت: بايد هوشيارانه در اين زمينه اقدام و عمل کنيم و براي وارد شدن به اين فضا آموزش‌هاي لازم بايد ديده شود تا افراد تاثيرگذار باشند و تأثيرپذير نباشند.

وي گفت: خانواده‌ها نه‌تنها بايد بر روي فرزندان در فضاي مجازي مديريت داشته باشند بلکه بايد چندين قدم جلوتر پيش بروند و فرزندان در سن پايين مي‌توانند موبايل داشته باشند ولي نبايد مالک آن باشند.

وي بابيان اينکه سيستم‌هايي که مدارس علميه با آن وارد فضاي مجازي مي‌شوند بايد با نصب نرم‌افزارهاي لازم امنيت آن‌ها حفظ شود افزود: طلاب بايد آموزش‌هاي لازم جهت ورود به اين فضا را ديده باشند و کارگزاران بايد برخي از سايت‌هاي مفيد و معتبر را به طلاب معرفي کنند.

مدرس حوزه علميه به نقش مهم شيوه تبليغ معارف ديني بر ميزان اثرگذاري آن اشاره کرد و گفت: حوزه‌هاي علميه هم از شيوه‌هاي مستقيم در مساجد و محافل مذهبي استفاده مي‌کنند و هم درزمينهٔ تبليغ غيرمستقيم در شبکه‌هاي اجتماعي حضور فعال دارند. البته هنوز تبليغ مستقيم کاربردي است و اثرات خاص خودش را دارد.

وي با بيان اينکه حوزه‌هاي علميه نهايت استفاده را از فناوري‌هاي جديد مي‌کنند، گفت: مسئله سبک زندگي که سال‌هاست در کشورهاي غربي مطرح است، به دغدغه مقام معظم رهبري تبديل‌شده لذا طلاب و روحانيون در زمينه تبليغ و تبيين مباني و مفاهيم ديني باهدف نهادينه‌سازي سبک زندگي اسلامي حضوري فعال در فضاي مجازي دارند. همچنين مقالات و تأليفات زيادي از روحانيون در اين زمينه منتشرشده است.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۸:۱۵:۲۷

28 Mar 2024