۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۳۱۶۰۳

دیروز جانبازی در حفظ وطن، امروز جانبازی در تحقق اقتصاد مقاومتی

باتوجه به اينکه در اقتصاد مقاومتي تاکيد بر مردمي کردن اقتصاد است، خبردار شديم يک برادر بسيجي و جانباز هشت سال دفاع مقدس بنام سيد اکبر هاشمي منزل شخصي خود را به واحد اقامتي تبديل کرده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، توسعه بخش گردشگري نيازمند ايجاد زيرساخت‌هاي لازم و گسترش مجتمع‌هاي خدماتي، رفاهي و تفريحي است.

باتوجه به اينکه رونق بخش گردشگري زمينه اشتغال افراد جامعه را نيز فراهم و شهرستان فارسان و شهر باباحيدر داراي نقاط گردشگري، زيارتي و تاريخي زيادي هستند و سالانه گردشگران زيادي به اين شهرستان سفر مي‌کنند.

چون توسعه گردشگري يکي از محورهاي اقتصاد مقاومتي است و از آنجايي که بسياري از فعاليت هاي گردشگري توسط دولت انجام مي شود، اما باتوجه به اينکه در اقتصاد مقاومتي تاکيد بر مردمي کردن  اقتصاد است، خبردار شديم يک برادر بسيجي و جانباز هشت سال دفاع مقدس بنام سيد اکبر هاشمي منزل شخصي خود را به واحد اقامتي تبديل کرده است.

 وي با اشاره به شعار سال و تاکيد مقام معظم رهبري بر روي مسئله اقتصاد مقاومتي در حوزه گردشگري و از آنجايي که شهر باباحيدر مسافران و گردشگران زيادي در طول سال پذيرا مي باشد و هيچ مکان اقامتي در سطح شهر وجود نداشت در صدد آن شدم با همکاري و نظارت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان و با اعتباري بيش از 300 ميليون تومان منزل شخصي خود را به واحد اقامتي تبديل کنم.

اين واحد اقامتي شامل  هفت واحد است و امکاناتي مثل  فرش، مبل، يخچال، سرويس بهداشتي، حمام، تخت خواب و سايل گرمايشي و سرمايشي پارکينگ و فضاسازي داخل حياط مي باشد.

شهر باباحيدر در 45 کيلومتري مرکز استان چهارمحال و بختياري در دامنه رشته کوه هاي زاگرس قرار دارد که از غرب به روستاهای هيرگان و اميدآباد، از شرق به روستاي فيل آباد و از جنوب به مناظري دلنواز در حاشيه رودخانه اي زيبا و از طرف شمال به کوه چوبين منتهي مي شود.

وجه تسميه اين شهر به خاطر وجود امامزاده حيدر ابن مالک در اين شهر است.

 باباحيدر در دامنه کوه هاي زاگرس قرار دارد و داراي اماکن زيارتي مانند امامزاده سيد ميراحمد و امامزاده حيدربن مالک و مراکز گردشکري مانند غار سراب در روستاي اميدآباد، چشمه کفشينه، احمداباد، دردگه، زيرده است.

مردم اين شهر به زباني آميخته به گويش بختياري تکلم مي‌کنند و قالي‌هاي باباحيدر بسيار زيبا و قيمتي بوده در سرار کشور شناخته و منحصربه‌فرد است.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۲:۱۹:۲۶

29 Mar 2024