۰
plusresetminus
مردم ولايتمدار شهر سامان، همزمان با 28 صفر در سوگ رحلت نبي گرامي اسلام صلي الله عليه و آله و سلم و شهادت حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام عزاداري کردند.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، عزاداران نبوي و علوي، در مناطق مختلف شهري و روستايي شهرستان سامان، با حضور در دسته جات سينه زني و زنجيرزني، و قرائت زيارت رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم از دور در مساجد، بقاع متبرکه و حسينيه ها در سوگ رحلت پيامبر اعظم حضرت محمد مصطفي صلي الله عليه وآله و شهادت سبط اکبرش، حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام اشک ماتم ريختند.

مراسم ۲۸صفر وقرائت زيارت پيامبر اعظم(صل الله عليه وآله وسلم)"از بعيد" در شهر عمان ساماني

همزمان بارحلت جانسوز پيامبراعظم صلوات الله عليه وآله وسلم وشهادت سبط اکبر، مراسم ۲۸ صفر و قرائت زيارت نبي گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي (صل الله عليه وآله وسلم)"از بعيد" برگزار شد.

اين مراسم باشکوه مانند سنوات گذشته با حضور آحاد مردم متدين سامان ، فرماندهان ، مديران و کارکنان دستگاههاي دولتي ، هيئات مذهبي و بسيجيان در مسجد جامع اين شهر برگزار شد.

به مناسبت ۲۸ صفر سالروز رحلت پيامبر اعظم حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي(صل الله عليه وآله وسلم) و شهادت دو سلاله پاکش امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا (ع) با آحاد مردم متدين سامان ، فرماندهان ، مديران و کارکنان دستگاههاي دولتي ، هيئات مذهبي و بسيجيان در مسجد جامع اين شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين عباس رضي ، مسئول نمايندگي ولي فقيه در شهرستان سامان، در گفتگو با خبرنگار سامان ما ضمن عرض تسليت اين ايام، با اشاره به آيات و احاديث به وصف جايگاه و سجاياي اخلاقي پيامبر عظيم الشان اسلام(صل الله عليه وآله وسلم) و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) گفت:زندگى رسول اکرم(صل الله عليه وآله وسلم) سرشار از فضايل انسانى و صفات پسنديده و سير و سلوکى پايدار بود که عظمت و بزرگى و اصالت و خُلق و خوى پسنديده از آن نمودار بود و خداوند او را نيکو تربيت فرمود و از گزند محيطى که در آن مى‏زيست مصون نگاه داشت.

رضي افزود : پيامبر(صل الله عليه وآله وسلم) آراسته به کليه سجاياى نکوى اخلاقى بود، به همين دليل خداى متعال او را در قرآن بدين صفت توصيف فرمود: «وَإِنَّکَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِيمٍ» و از اين رو حضرت محمد مصطفي (صل الله عليه وآله وسلم) برجسته‏ترين نمونه کمال انسانى و بهترين الگوى شايسته براى مسلمانان است و خداوند به ما فرمان داده که از او پيروى نموده و براى دستيابى به رضوان الهى، به دستورات وى عمل نماييم.

وي در ادامه گفت: آنچه براي ما ميبايست جلوه کند اينکه بتوانيم در کنار اظهار ارادت به اين انوار مقدسه در عمل اين سجاياي اخلاقي را در خود ايجاد ودر زندگي و محيط کار جامه عمل بپوشيم .

در ادامه مراسم ، زيارت پيامبر اعظم (صل الله عليه وآله وسلم) "از بعيد" توسط مداحين اهل بيت(ع) قرائت شد .

بر اساس برنامه ريزي هاي بعمل آمده در جلسات هماهنگي برگزاري مراسم ۲۸ صفر، سالروز رحلت جانگداز پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد (صل الله عليه وآله وسلم)و شهادت امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا(ع) صبح و بعداز ظهر روز پنجشنبه ، با حضور مردم و مسئولين شهرستان سامان و ديگر شيفتگان آن حضرت در محل مساجد جامع و حسينيه هاي اين شهرستان در حال برگزاري است .


انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۳:۳۸:۴۴

29 Mar 2024