23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> مسجد جامع سورشجان + تصاویر | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۳۷۶۶

مسجد جامع سورشجان + تصاویر

مسجد جامع اين شهر داراي پلان مستطيل شكل در جهت شمال به جنوب است و دو رديف ستون آجري نسبتاً قطور سقف طاق و گنبدي مسجد را بر روي خود استوار كرده است.
به گزارش جهانبین نیوز، شهر سورشجان به فاصله پانزده كيلومتري جنوب غرب شهركرد قرار دارد که در مسیر جاده گردشگری شهرکرد –کوهرنگ واقع است، دارای چشمه سارها، طبیعت و مناظر زیبایی از جمله ” چشمه مایک ” است.

مسجد جامع سورشجان مربوط به دوره قاجار است و این اثر در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۴۷۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

مسجد جامع اين شهر داراي پلان مستطيل شكل در جهت شمال به جنوب است و دو رديف ستون آجري نسبتاً قطور سقف طاق و گنبدي مسجد را بر روي خود استوار كرده است. اين مسجد در اواسط دوران قاجاريه ساخته شد و از نظر وسعت و ارزش معماري بيانگر ميزان جمعيت سورشجان در ان دوران و توجه ساكنان اين منطقه به استحكام و زيبايي معماري مساجد است.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۱:۰۴

27 Dec 2019