۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۳۸۶۱۵
در دانشگاه کوهرنگ صورت پذيرفت

برگزاری نشست صميمي فرماندار با دانشجويان دانشگاه آزاد کوهرنگ + تصاوير

در نشستي بين دانشجويان دانشگاه آزاد کوهرنگ و فرماندار کوهرنگ مشکلات اين دانشگاه بررسي شد.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، از بهمن ماه سال 94 که دانشگاه پرديس کوهرنگ فعاليت خود را آغاز کرده بود هيچ نشست يا جلسه اي بين مسئولين و دانشجويان صورت نپذيرفته بود.

عقربه ها ساعت 11 صبح 30 بهمن 96 را نشان مي داد که مهندس زمانپور، فرماندار کوهرنگ بهمراه آقاي عباسي، حراست فرمانداري وارد دانشگاه آزاد کوهرنگ شد.

هر چند ظرفيت سالن جلسات دانشگاه جوابگوي تعداد دانشجويان نبود ولي استقبال بسيار خوبي از طرف دانشجويان بعمل آمد.

ابتدا مهراب ميرقائد، رئيس دانشگاه آزاد کوهرنگ ضمن تقدیر از نگاه ویژه دکتر حیدرعلی رئیسی، رئیس دانشکده سما شهرکرد به دانشگاه کوهرنگ، گزارشي از اقدامات و عملکرد دانشگاه آزاد کوهرنگ را بيان کرد.

مهراب ميرقائد از فرماندار کوهرنگ بدليل تلاش هاي زياد در راه اندازي دانشگاه کوهرنگ تشکر کرد و گفت: اگرچه دو سال از راه اندازي اين دانشگاه گذشته است اما هنوز کمبودات زيادي را در خود احساس مي کند.

وي يکي از رسالت‌هاي مهم دانشگاه را کمک به حل مشکلات و آسيب‌هاي اجتماعي دانست.
 
ميرقائد افزود: بايد بتوانيم دغدغه‌هاي جامعه ناشي از گسترش آسيب‌هاي اجتماعي را در دانشگاه که به عنوان ديده بان جامعه و پيش رو در تمام مسائل علمي، اجتماعي، فرهنگي و غيره است، حل کنيم.
 
وي بابيان اينکه دانشجويان، نمونه‌اي معنادار از وضعيت جامعه هستند، عنوان کرد: کاهش معضلات اجتماعي بايد از دانشگاه‌ها آغاز و به جامعه بسط پيدا کند.

در ادامه دانشجويان مشکلات خود را بصورت مستقيم بيان کردند.

يکي از دانشجويان با تقدیر از استادان این دانشگاه بخصوص اساتید بومی گفت: دانشجويان اين دانشگاه دو سال است فعاليت دارند اما هنوز نبودن برخي امکانات رفاهي به چشم ميخورد، از جمله براي روز دانشجو هيچ برنامه اي برگزار نشده است بصورتي که براي دانشجويان فارغ التحصيل رشته کامپيوتر که از پيشکسوتان اين دانشگاه مي باشند جشني برگزار نشده است.

وي گفت: دانشجويان با پرداخت هزينه هاي سنگين اين دانشگاه انتظار دارند هر چه زودتر اين شرايط رفاهي فراهم شود.

يکي ديگر از دانشجويان گفت: متأسفانه دانشجويان را در مسير توليد علم حمايت نمي شوند و بسياري از دانشجويان بدليل نداشتن امکانات و توان مالي براي تهيه امکانات به ناچار در ادامه راه متوقف مي‎شوند.

وي افزود: دانشجويان نيازمند خدمات رفاهي بيشتر از قبل هستند چرا که اگر خدمات رفاهي و آموزشي به تناسب به آن ها ارائه نشود به طور حتم افت تحصيل در آنان رخ خواهد داد.

دانشجوي ديگري گفت: پرداخت وام دانشجويي در دانشگاه با مشکلات زيادي همراه است به طوري که هم مقدار آن کم است و هم براي ضمانت بايد کارمند رسمي محضر برده تا بتوان وام را دريافت کرد.

عدم وجود امکانات تفريحي، فرهنگي، ورزشي و...، عدم وجود امکانات سلف سرويس در حد معمول مشکلي بود که توسط دانشجويان بيان شد.

يکي ديگر از دانشجويان اين دانشگاه که کارداني کامپيوتر را در اين دانشگاه به پايان برده است گفت: براي ترم جديد کارشناسي کامپيوتر در دانشگاه وجود ندارد و ما دانشجويان که تعدادمان به 30 نفر مي رسد مجبوريم در رشته عمران ادامه تحصيل بدهيم کاري که هم به رشته کارداني مان نميخورد و هم بايد حداقل يک ترم اضافه براي پيش نياز عمران پشت سر بگذاريم ضمن اينکه تفاوت فاحشي بين اين دو رشته وجود دارد.

در ادامه آقاي زمانپور ضمن تقدير از دانشجويان گفت: باعث افتخار است که امروز در جمع شما حضور دارم و خود در جريان مشکلات دانشگاه قرار دارم و همواره در جريان امورات دانشگاه هستم.

فرماندار کوهرنگ از دانشجويان خواست نسبت به مفاخر ملي بختياري نگاه ويژه اي داشته باشند، افرادي همچون شهيد شير عليمردان خان بختياري، سردار بي بي مريم که تنها زني بود که لقب سرداري داشت و بصورت مستقيم با قواي انگليس به مقابله برخواست.

مهندس زمانپور تصريح کرد: ما ضمن اينکه دنبال يک دانشگاه و محيط آرام علمي هستيم، طرفدار اين هستيم که دانشجو بايد داراي نشاط و تحرک باشد، اين اتفاق زماني خواهد افتاد که ما براي اوقات فراغت دانشجويان يک فضاي خوبي را ايجاد کنيم مثلا با فعاليتهاي موثر ورزشي و مسابقات فرهنگي، مذکور بتوانيم محيط پر نشاطي را در محيط دانشگاه ها ايجاد کنيم.

فرماندار کوهرنگ بيان داشت: مطالبه گري حق دانشجويان بوده و مسئولان همواره بايد پاسخگوي مشکلات و خواسته هاي دانشجويان باشند.
 
وي با اشاره به نقش مهم دانشجويان در دانشگاه ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامي يک مجموعه از اساتيد، کارکنان و دانشجويان است که مهم ترين رکن آن را دانشجويان تشکيل مي دهند.
 
مرتضي زمانپور با بيان اينکه بسياري از مشکلات با گفت‌وگو بين دانشجويان و مسئولان برطرف مي شود، گفت: بايد تمام برنامه هاي علمي، فرهنگي و هنري مختص دانشجويان باشد.
 
زمانپور گفت: برخي از مشکلات وجود دارد که با پيگيري و جلسه با مسئولان استاني در حال مذاکره است که به زودي اين مشکلات برطرف مي شود.

وي بيان داشت: ما دوست داريم دانشجوي ما دانشجويي بانشاط باشد هم  در حوزه هاي علمي و پژوهشي و هم در مسائل فرهنگي و اجتماعي، هرچه قدر دانشجو جنب و جوش و تحرک بيشتري داشته باشد، دانشجوي موفقي است، لذاتوصيه ام اين است که دانشجويان عزيز ما در کنار فعاليت هاي علمي خودشان چند برنامه تکميلي  راهم در برنامه هاي خود داشته باشند. اولين مورد، مطالعه و نوشتن در مورد مفاخر بزرگ بختياري است.

گزارش و عکس ها از همت بدري فرد

انتهای پیام/1026ج
  • نشست صمیمی فرماندار کوهرنگ با دانشگاه آزاد کوهرنگ

    نشست صمیمی فرماندار کوهرنگ با دانشگاه آزاد کوهرنگ

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۲:۲۱:۱۱

29 Mar 2024