۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۳۹۷۷۶
امام‌جمعه فارسان

چادرهای که به خاطر فشارهای اجتماعی ازسرها افتاد

امام‌جمعه فارسان گفت: در زمان رضاخانی خیلی از خانم‌ها به خاطر فشار اجتماعی چادر ازسرشان افتاد و طاقت نیاوردند؛ اما خیلی هم طاقت آوردند. تا آخر لحظه ایستاند این‌ها کسانی بودند که در دامنشان بچه‌هایی را تربیت کردند که در انقلاب اسلامی شهید شدند.
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام محسن ملک پور در همايش روز عفاف و حجاب گفت: من به بانوان خوب جامعه‌مان که دل درگرو امام زمان (ع) دارند؛ می‌گویم: می‌توانید سه جایگاه داشته باشید. می‌توانید این سه جایگاه را هم از دست بدهید و هیچ‌چیز نداشته باشید.

وی افزود: یاوران امام زمان (ع) باشید. یاوران امام زمان بودن مدال افتخار کمی نیست. از همین 313 نفر که خاصان خاص هستند نقل‌شده که 50 نفر بانوان هستند. پس 50 نفر زن در آن حد داریم و هزاران زنی که در سطوح پایین‌تر یاوری امام زمان را می‌کنند.

وی تصریح کرد: یک زن می‌تواند در دفاع از امام زمانش شمشیر هم بزند ما در مقاومت خرمشهر زنان شهیده کم نداشتیم. پس زن می‌تواند از امام زمانش دفاع کند. نمونه‌اش فاطمه، خدیجه، زینب و نصیبه هستند.

وی اظهار داشت: زن می‌تواند غیرازاینکه خودش یاور باشد، شریک یاور هم باشد. تمام مردانی که توانستند یاوری امام زمانشان را در هر عصری کنند، اگر نگویم صد در صد می‌گویم: نود درصد بعضی از آن‌ها مدیون فداکاری همسرانشان هستند.

وی بیان داشت: حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) می‌فرمودند: هر مرد موفقی در کنارش یک همسر موفق است. همسران موفق مردان موفقی می‌سازند. پس اگر مردی می‌تواند یاری امام زمان را کند، فقط خودش نیست مدیون شریکش است. خانم‌ها می‌توانند غیر از پست اول باور امام زمان باشند می‌توانند شریک شهوت‌رانی و هوسرانی دیگران باشند.

امام‌جمعه فارسان گفت: در زمان رضاخانی خیلی از خانم‌ها به خاطر فشار اجتماعی چادر ازسرشان افتاد و طاقت نیاوردند؛ اما خیلی‌ها هم طاقت نیاوردند؛ اما خیلی هم طاقت آوردند. تا آخر لحظه ایستاند این‌ها کسانی بودند که در دامنشان بچه‌هایی را تربیت کردند که در انقلاب اسلامی شهید شدند.

وی در پایان افزود: آقایان هم می‌توانند شریک و یاور و بسترساز یاور باشند خدا برای همه قدرت پرواز گذاشته است ولی بعضی خودشان بال‌های خودشان را می‌چینند که سقوط کنند تقصیر خدا چیست؟ خدا امام زمان را برای همه گذاشته تا پرواز کنیم شهدا جلوی چشمان ما پرواز کردند بعضی از آن‌ها ته دره بودند. از آن‌هایی که لب دره بودند، بالاتر رفتند.

انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۵۶:۲۹

29 Dec 2019