۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۲۹۴۰۷

طرح پيوند نوجوانان و جوانان به مسجد در شهر چلگرد آغاز شد + تصاوير

امام جماعت شهر چلگرد گفت: با آغاز فصل تابستان طرح پيوند نوجوانان و جوانان به مسجد در شهر چلگرد آغاز شد.
به گزارش جهانبین نیوز، حجه الاسلام محمد جمالپور روحاني و امام جماعت شهر چلگرد در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر گفت: در تعطيلات تابستان دانش‌آموزان نيازمند برنامه‌هاي فرهنگي و تفريحي بوده و بايد جوري برنامه‌ريزي شود که خستگي 9 ماه درس خواندن را از وجودشان بيرون آورد.

وي هدف از اين طرح را جذب و تثبيت جوانان و نوجوانان در عرصه نماز، قرآن و پيوند مستمر با مسجد و تربيت مربي قرآن و احکام از بين همين جوانان و نوجوانان و با توجه به نبود روحانب در شهرستان دانست.
 
امام جماعت شهر چلگرد با بيان اينکه اين طرح سالانه برگزار ميشود افزود: استفاده از توانمندي هاي همين افراد در مسائل ديني و مذهبي بصورت تبليغ چهره به چهره در مدارس انجام ميشود.

جمالپور با بيان اينکه از ميان همين افراد ياوران نماز انتخاب ميشوند بيان داشت: در اين دوره کلاسهاي آموزش طرح ياوران نماز، صحيح خواني، آشنايي با نماز و حفظ يک جزء و دو جزء قرآن داده ميشود و  برنامه هاي فرهنگي در شهرستان بخصوص مناسبت هاي ملي و مذهبي با کمک همين دانش آموزان در مساجد برگزار ميشود.

محمد جمالپور بيان داشت: در برنامه‌ريزي‌ها بايد به دانش‌آموزان روستاها هم توجه شود و سعي شود براي اين بچه‌ها هم برنامه‌اي در نظر گرفته شود و در اين برنامه‌ريزي‌ها بايد به ميزان درآمد خانواده‌ها هم توجه گردد تا بتوانند هزينه‌هاي کلاس‌ها را پرداخت نمايند.
 
حجت الاسلام محمد جمالپور با گلايه از نبود اعتبار لازم در اين بخش افزود: با توجه به نبود پشتوانه مالي در زمينه فرهنگي از مسئولين زيربط تقاضا منديم نسبت به برطرف کردن مشکلات زير ساختي و کمک در برگزاري اردوهاي زيارتي و همچنين تشويق اين جوانان و نوجوانان ما را ياري کنند.

وي گفت: برخي از جوانان و نوجوانان در ايام تابستان علاوه بر شرکت در کلاس‌هاي آموزشي قسمتي از وقت خود را در نرم افزارهاي اجتماعي از جمله واتساپ و تلگرام مي‌گذرانند و بايد به اين فضاها هم توجه گردد و محيطي امن را براي دانش‌آموزان فراهم سازند تا حضور در اين نرم افزارها باعث به خلاف کشيده شدن آن‌ها نگردد.

انتهاي پيام1026ج /610ک
 
  • فرهنگی

    فرهنگی

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۲۰:۴۰

24 Apr 2024