۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
کد مطلب : ۲۱۰۷۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نکته‌ی مهم در تعامل با دنیا، شناخت طرف مقابل و درک اهداف و شگردهای اوست

حجت الاسلام نکونام گفت: نکته‌ی مهم در تعامل با دنیا، شناخت طرف مقابل و درک اهداف و شگردهای اوست، زیرا اگر او را به‌درستی نشناسیم و ماهیت حقیقی او برای ما تبیین نشود به طور قطع برای ما خطر آفرین خواهد شد.
نکته‌ی مهم در تعامل با دنیا، شناخت طرف مقابل و درک اهداف و شگردهای اوست
به گزارش جهانبین نیوز حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست ماهانه ائمه جمعه استان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی ائمه جمعه استان به خاطر تبیین‌گری صحیح و به موقع منویات و مواضع رهبر معظم انقلاب به ویژه سخنان معظم‌له در دیدار با مردم آذربایجان شرقی ، تبیین و تشریح هوشمندانه و درست مواضع رهبر انقلاب در میان آحاد جامعه را وظیفه اصلی ائمه جمعه دانست.

وی منویات و موضع گیری‌های رهبر انقلاب در موضوعات و مسائل مختلف نظام ، را حجت و معیار اصلی برای جهت گیری ائمه جمعه دانست و گفت: همان گونه که بارها تاکید کرده‌ایم ، آنچه که برای ائمه جمعه از همه چیز مهم‌تر و ارحج‌تر است ، مواضع و نظرات رهبری است و در همین زمینه ائمه جمعه نیز به عنوان سربازان نظام و ولایت موظف هستند که مواضع رهبری به درستی برای جامعه تببین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام بر لزوم هوشیاری ائمه جمعه در مواجه عبارآلودگی‌ها و چالش آفرینی‌ها درون جامعه تاکید کرد و گفت: انقلاب و نظام اسلامی در طول ۳۷ سال گذشته همواره با چالش‌ها و مشکلات فراوانی مواجه بوده است اما در شرایط کنونی چالش دامن زدن به اختلاف سلایق و ایجاد دو دستگی‌ها در جامعه مشاهده می‌شود که هوشیاری ، حرکت در خط ولایت و تببین‌گری صحیح ائمه جمعه در این خصوص یک امر بسیار ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به روند مذاکرات هسته‌ای و رویکرد دولت در مسئله سیاست خارجی اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد دولت جدید در مسئله سیاست خارجی بیش از آنکه نرمش قهرمانانه باشد رویکردی تعاملی با دنیا است ، که تبیین و تشریح دقیق و صحیح شاخص‌های این چنین رویکرد تعاملی بسیار ضروری است به گونه‌ای که باید مشخص باشد «با چه کسی تعامل» می شود؛ چرا که برخی‌ها ساده‌انگارانه می کوشند رویکرد تعاملی با تمام دنیا را به عنوان یک ارزش جلوه بدهند.

امام جمعه شهرکرد‌ در تشریح شروط و لوازم یک دیپلماسی موفق، بر ضرورت تعیین و تبیین دقیق و صریح «معیارهای تعامل و تهاجم» با دنیا تاکید کرد و افزود: در سیاست خارجی و مذاکرات با طرف‌های خارجی باید معیارها و شاخص‌های «تعامل با چه کسی و تهاجم علیه چه کسی» به درستی تبیین شود در غیر اینصورت خواسته و یا ناخواسته با دشمن بر سر یک سفره خواهیم نشست و در آن صورت آن کسی که زیان خواهد کرد انقلاب اسلامی و ارزش‌های نظام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: ما همواره معتقد به تعامل با دنیا بوده و هستیم، اما نکته‌ی مهم در تعامل با دنیا، شناخت طرف مقابل و درک اهداف و شگردهای اوست، زیرا اگر او را به‌درستی نشناسیم و ماهیت حقیقی او برای ما تبیین نشود به طور قطع برای ما خطر آفرین خواهد شد.

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه رهبری شاخص‌ها و معیارهای «تعامل و تهاجم» با دنیا را به درستی ترسیم کرده‌اند، افزود: ملت ایران چگونه می‌تواند با دشمنی که به تهاجم فرهنگی علیه انقلاب اسلامی اکتفا نکرده و قتل عام و غارت فرهنگی را بر او تحمیل کرد ، اصالت انقلاب اسلامی ، ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی را قبول ندارد ، به دانشمندان و دستاوردهای هسته‌ای و علمی کشور رحم نمی‌کنند ،خون هزاران مرد ، زن و کودک بی‌گناه را بر زمین می‌ریزد و تمام اصول انسانی و الهی را زیر پا می‌گذارد تعامل و همراهی داشته باشد؟

رئیس استانی حوزه های علمیه تاکید کرد: تصور اینکه تعامل با این چنین افراد و گروهایی می‌تواند آن‌ها را از اشتباهات خودشان آگاه سازد و موجب شود آنها از تهاجم و خون‌ریزی و دشمنی خود با ملت ایران و ملت‌های آزادای‌خواه دست بردارند و با ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی همراهی کنند ، ساده انگاری محض است؛ چرا که تعامل با چنین گروهایی جز ضرر و زیان برای امت اسلامی نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه ضمن تأکید بر این که ائمه جمعه و روحانیت باید مواظب همه رفتارها و اعمال خود باشند، تصریح کرد: ائمه جمعه و روحانیت باید در مرحله نخست، خود زینت اسلام و عمل کننده به دستورات دینی و اخلاقی باشند و در مرحله بعد مردم را به این امور دعوت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به قرار گرفتن سال جدید در دو مناسبت فاطمیه نخست و دوم، اظهار کرد: به یقین امسال باید رنگ و جلای فاطمی خیلی بیشتر از گذشته بر جامعه و کشور حاکم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام از برگزاری مراسم عزاداری ایام دوم فاطمیه از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان در منطقه بازفت خبر داد و گفت: همه ساله مراسم عزاداری ایام دوم فاطمیه در دفتر نماینده ولی فقیه و برگزار می شد که امسال بنا بر ضرورت و اهمیت ترویج معارف دینی و روشن نگه داشتن چراغ اهل بیت عصمت و طهارت در مناطق کمتر توسعه یافته ، مراسم ایام دوم فاطمیه و روضه خوانی با حضور خطیب توانا حجت الاسلام صابری اراکی در منطقه بازفت برگزار خواهد شد.

ایام فاطمیه؛ پنج روز عزاداری در ایام اول و پنج روز در ایام دوم

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه مجالس عزاداری در ایام فاطمیه امسال باید به دور از افراط و تفریط برگزار شود، تصریح کرد: مبنا و زمان مطلوب تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب و مراجع همسو با ولایت فقیه برای برگزاری مجالس و اجتماعات عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) ، پنج روز عزاداری در ایام اول و پنج روز عزاداری در ایام دوم است، اما در عین حال هیئت‌های مذهبی و مساجد می‌توانند به دور از افراط و تفریط و بر اساس ظرفیت و امکانات خودشان مجالس عزاداری را در این دو ایام تا هر زمانی که می خواهند برپاکنند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۱:۱۳

27 Dec 2019