۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۲۶۴۸۰
شرکت کارگیل؛

اخراج دسته جمعی 200 کارگر مسلمان در آمریکا به خاطر نماز

سخنگوی کارگران اخراجی گفته است که ساعاتی که کارخانه برای عبادت آنان در نظر گرفته "تحمیلی" است و با ساعات شرعی برگزاری نماز مسلمانان انطباق ندارد.
اخراج دسته جمعی 200 کارگر مسلمان در آمریکا به خاطر نماز
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیـوز، حدود دویست کارگر مسلمان یک کارخانه پردازش و بسته‌بندی گوشت در ایالت کلرادو آمریکا به خاطر اختلاف با مدیریت بر سر اوقات اقامه نماز از کار اخراج شده‌اند.

ارگان دولتی انگلیس بی بی سی فارسی(bbc persian)در این باره نوشت: تصمیم به اخراج دست جمعی این کارگران، که اکثرا زنان و مردان مسلمان سومالی‌تبار هستند، پس از آن اتخاذ شد که آنان در اعتراض به نداشتن اجازه برای برگزاری نماز در ساعات کار دست از کار کشیدند و از بازگشت به کار تا زمان قبول خواسته‌هایشان خودداری ورزیدند. مدیریت کارگاه گفت که آنان اجازه بازگشت به کار ندارند و باید خود را اخراجی تلقی کنند.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفته است که رفتار مدیریت شرکت بسته‌بندی و پردازش گوشت کارگیل واقع در فورت مورگان، حدود یکصد کیلومتری شمال غرب شهر دنور "تبعیض آمیز" بوده و خواستار تجدید نظر در تصمیم به اخراج کارگران شده است.

جیلانی حسین، سخنگوی این شورا گفته است که این گروه از کارگران نسبت به محدودیت‌های اعمال شده توسط مدیریت در مورد زمان برگزاری نماز معترض بودند و گفته‌اند که برای مدت‌های مدید از آزادی انجام عبادت برخوردار بودند اما اخیرا این آزادی محدود شده است.



وی گفته است که اختلاف بین دو طرف ناشی از سوء تفاهم در مورد شرایط اجرای مناسک اسلامی است و از مدیران شرکت خواسته به اعتقادات دینی کارگران احترام بگذارند.

سخنگوی شرکت این ادعا را رد کرده و گفته است که از سال ٢٠٠٩، تسهیلات مناسب از جمله محل ویژه "عبادت" برای همه کارکنان از مذاهب مختلف منظور شده است.

وی افزوده است: "شرکت کارگیل می‌کوشد امکانات مذهبی مناسب و معقول را در اختیار تمامی کارکنان قرار دهد اما استفاده از آنها باید با برنامه کاری کارگاه سازگار باشد و به خصوص جریان فرآوری گوشت را مختل نکند." وی گفته است که مدیریت شرکت در این زمینه "حداکثر انعطاف‌پذیری" را از خود نشان داده است.

به گفته او، هفته پیش به دویست کارگر اخراجی هشدار داده شده بود که خودداری از بازگشت به کار برای سه روز متوالی موقعیت شغلی آنان را به مخاطره خواهد انداخت.

در مقابل، سخنگوی کارگران اخراجی گفته است که ساعاتی که کارخانه برای عبادت آنان در نظر گرفته "تحمیلی" است و با ساعات شرعی برگزاری نماز مسلمانان انطباق ندارد. وی یادآور شده است که مدیران شرکت باید درک کنند که ساعات شرعی اسلامی، به ویژه زمان طلوع و غروب آفتاب، در فصول مختلف سال تغییر می‌کند و یک جدول زمانی ثابت برای این منظور مانع از برگزاری نماز در اوقاتی می‌شود که مسلمانان مکلف به عبادت هستند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۱:۴۶

17 Jan 2020