۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۳۱۱۵۰
مسئول کميته صيانت از آب استان چهارمحال وبختياري در بروجن:

خبر تعديل پروژه بن-بروجن اعتماد مردم را متزلزل کرده است/گلاب و بهشت آباد بدون هم معنايي ندارند/وزير نيرو پاسخ دهد

مسئول کميته صيانت از آب استان چهارمحال و بختياري با بيان اين که 20 سال پيش هئيت دولت براي پروژه بن-بروجن پروژه مجوز داده است و صحبت امروز نيست، گفت: شنيده شده آقايان گفته اند 219 ميليون متر مکعب در استان برداشت مي کنيد؛ 40 ميليون هم بن-بروجن و 50 ميليون هم طرح هاي کشاورزي ديگر آبي باقي نمي ماند پس فکري بکنيد.
خبر تعديل پروژه بن-بروجن اعتماد مردم را متزلزل کرده است/گلاب و بهشت آباد بدون هم معنايي ندارند/وزير نيرو پاسخ دهد
به گزارش جهانبین به نقل از کلار، حجت الاسلام امير قلي جعفري صبح امروز در جمع عزاداران بروجني با بيان اين که طرح‌هاي قانوني استان چهارمحال وبختياري يکي پس از ديگري تعطيل مي‌شوند، اظهار کرد: طرح‌هاي غيرقانوني، زياده‌ خواهانه و غيرکارشناسانه در استان پشت سر هم اجرا مي‌شوند؛ نمي دانيم اين را بايد به چه کسي بگوييم.

وي با اشاره به تونل گلاب که آب استان چهارمحال‌ و بختياري را به يزدانشهر اصفهان منتقل مي کند، گفت: در دولت احمدي‌نژاد و روحاني اين پروژه غيرقانوني اعلام شد اما امروز پروژه گلاب تکميل است.

جعفري ضمن بيان اين که ۶۳ کيلومتر طول رودخانه زاينده رود در استان چهارمحال و بختياري واقع شده است، تصريح کرد: با افتتاح تونل‌ گلاب رودخانه زاينده‌رود در اين استان خشک و تبديل به کوير خواهد شد .


وي با اشاره به تونل ۶۰ کيلومتري بهشت آباد زير ۳ شهرستان اردل، کيار و شهرکرد در ۳۰۰ متري عمق زمين، گفت: هيچ کدام از چاه هاي استان بيشتر از ۱۰۰ متر عمق ندارد.

جعفري با بيان اين که انتهاي تونل بهشت آباد در باغ بهاداران است، گفت: اين تونل ۶۰ کيلومتري در اعماق ۳۰۰ کيلومتري زمين به انتقال از رود تبديل شده است و هنوز کارگاه تونل را جمع نکرده اند.

وي با بيان اين که دست تونل بهشت آباد و گلاب در دست همديگر است، تصريح کرد: اين دو پروژه بدون هم معنايي ندارند و هرکدام اجرا شد ديگري هم بايد اجرا شود.

اين استاد دانشگاه با مطرح کردن اين سوال که چه قدرتي در وزارت نيرو است که مصوبات قانوني هيئت دولت و استان را بلوکه مي کند، گفت: هر کسي ظلمي انجام دهد قبيح است.

مسئول کميته صيانت از آب استان گفت: اخيرا شنيده ايم با نامه خانم ابتکار طرحي که ۱۳۰ ميليارد تومان هيئت دولت مصوب کرده بايد بلوکه شود.

وي با بيان اين که پروژه بن-بروجن آب را از زاينده رود ابتدا به شهرستان بن، شهرکرد و در انتها به بروجن وصل مي کند، گفت: اين پروژه قرار است ۴۵۰ هزار نفر از مردم اين استان را آب آشاميدني دهد.

اين استاد دانشگاه با بيان اينکه آب فولاد اين استان قرار است از جايي ديگر تامين شود، افزود: ۲۳۷ ميليون متر مکعب آب تخصيص دولت براي استان در سال براي چهارمحال وبختياري قرار داده است.

حجت الاسلام جعفري ضمن بيان اين که به شهادت کارشناسان، نمايندگان و استاندار ۱۴۰ ميليون متر مکعب بيشتر برداشت آب نداريم، گفت: با ۴۰ ميليون متر طرح بن-بروجن جمعا ۱۸۰ ميليون متر مي شود؛ تا ۲۳۷ ميليون متر را ببينيد. ۵۰ ميليون هم مربوط به طرح هاي کشاورزي و باغداري مردم است.

وي با بيان اين که ۲۰ سال پيش هئيت دولت براي اين پروژه مجوز داده است و صحبت امروز نيست، گفت: شنيده شده آقايان گفته اند ۲۱۹ ميليون متر مکعب در استان برداشت مي کنيد؛ ۴۰ ميليون هم بن-بروجن و ۵۰ ميليون هم طرح هاي کشاورزي ديگر آبي باقي نمي ماند پس فکري بکنيد.

جعفري با بيان اين که يک معادله، نتيجه گيري غلط و در نهايت يک تصميم غلط بگويد طرح هاي خود را تعديل کنيد، افزود: اين خبر درست يا نادرست اعتماد مردم را متزلزل کرده است.

وي با اشاره به سخنان رئيس جمهور که گفته بود اين طرح در دولت تدبير و اميد تمام است، گفت: کسي که از مساله آب بخواهد موج سواري سياسي کند خيانت کرده است.

مسئول کميته صيانت از آب استان چهارمحال و بختياري گفت: اينجانب در خصوص پروژه بن-بروجن نگفتم که تخصيص ندارد و کار تعطيل شده است بلکه گفتم خبر اين است که اين پروژه بايد تعديل شود.

وي افزود: اگر اين خبر غلط است وزارت نيرو تکذيب کند و اگر هم درست است بايد لغو شود و وزير از مردم عذرخواهي کند.

جعفري ادامه داد: آب تا کاشان، کرمان و يزد مي تواند برود اما براي ۴۵۰ هزار نفر در اين استان آب نداريد چه توهيني از اين بدتر است.

وي گفت: ۱۲۰ کيلومتر طول لوله اصلي و ۱۱۰ کيلومتر هم طول لوله هاي فرعي مجموعا ۲۳۰ کيلومتر طول مسير اين پروژه است؛ ۲۰ کيلومتر انجام شده و در فصل زمستان هم کار تعطيل مي شود؛ ۲۰۰ کيلومتر ديگر هم باقي است با مردم شفاف حرف بزنيد.

وي با تاکيد بر اين که از بحث آب نبايد استفاده سياسي کنيم، افزود: ۱۲۰ روستاي اين استان با تانکر آب رساني مي شود؛ آب براي فولاد و ۴۰۰ کيلومتري وجود دارد اما خود مردم آب ندارند آيا اين حرف سياسي است.

مسئول کميته صيانت از آب استان با بيان اين که وحدت در استان چهارمحال وبختياري يک اصل است، گفت: نمي خواهد کسي به جاي وزير نيرو در اين خصوص به من پاسخي بدهد که آقاي جعفري سندت را بگو؛ هنور وزارت نيرو نگفته است اين حرف درست است يا نه. يک نفر درون اين استان بگويد حرف درست است يا خير.

اين استاد دانشگاه با بيان اين که در استان چهارمحال و بختياري نياز به وحدت داريم، گفت: تمام مسئولين اين استان بايد حرفشان يکي باشد.

وي، آب را منافع ملي دانست و گفت: بنده نگفتم پروژه تعطيل شده است که در کانال نشان ميدهيد؛ خبر اين است که وزارت نيرو گفته تخصيصي که به شما داديم ديگر سهميه نداريد تعديلش کنيد؛ بنده طلبه هم مي فهمم که يعني حذفش کنيد.

جعفري بيان کرد: من از مسئولين استان سوال نکردم، اين خبر را بايد وزرات نيرو پاسخ دهد؛ اگر اين خبر درست است بگويند و عذرخواهي کنند و اگر غلط است وزارت نيرو تکذيب کند.

مردم بروجن پس از پايان سخنراني مسئول کميته صيانت از آب استان با سردادن شعار"جعفري حمايتت مي کنيم" سخنان وي را مورد تاييد قرار دادند.

انتهاي پيام 1027 ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۲۶:۱۱

26 Dec 2019