۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۲۹۱۸۰
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز طرح خرید تضمینی جو در چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از اواسط خرداد ماه سال جاری خرید تضمینی جو آغاز شده و بیشترین سهم در تولید را لردگان دارد.
آغاز طرح خرید تضمینی جو در چهارمحال و بختیاری
سیروس بیک‌بکان در گفت و گو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: طرح خرید تضمینی گندم در راستای حمایت از کشاورزان در چهارمحال و بختیاری با قیمت مصوب یک هزار و ۲۰ تومان آغاز و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود ۴ هزار تن جو از اراضی کشاورزی این استان برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: جو برداشته شده از اراضی کشاورزی این استان دارای کیفیت خوبی است و شهرستان لردگان بیشترین میزان تولید جو را در چهارمحال و بختیاری دارا است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری از آب و هوای خوبی برای تولید غلات مثل گندم و جو برخوردار است و این دو محصول به صورت دیم و آبی در مزارع این استان کشت خواهد شد.

بیک‌بکان با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی کشت در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌ها اخیر اصلاح الگوی کشت برای محصولات کشاورزی مثل حبوبات و غلات لازم است تا در مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شود.

وی عنوان کرد: طرح خرید تضمینی گندم نیز از اواسط خردادماه امسال در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و جو و گندم خریداری شده در سیلوهای این استان ذخیره خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: دامداران برای دریافت حواله سبوس گندم به شرکت‌های تعاونی مراجعه کنند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۱:۵۶

26 Dec 2019