۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۴۰۸۸۰
جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری داغدار شد:

وداع کشاورز، معلم، پزشک و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با دار فانی!/ دکتر ابوالقاسم علوی در آغوش خاک آرام گرفت

سید ابوالقاسم علوی نماینده سابق بروجن و لردگان در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی دار فانی را وداع گفت.
وداع کشاورز، معلم، پزشک و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با دار فانی!/ دکتر ابوالقاسم علوی در آغوش خاک آرام گرفت
به گزارش جهانبین نیوز،سید ابوالقاسم علوی نماینده سابق بروجن و لردگان در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی دار فانی را وداع گفت.

ابوالقاسم علوی در سال۱۳۱۵ هجری شمسی در فرادنبه استان چهارمحال وبختیاری دیده به جهان گشود.

مرحوم علوی در انتخابات چهارم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم شهرستان های بروجن و لردگان در مجلس شورای اسلامی حضور داشت.

دکتر ابوالقاسم علوی توانست مدارج علمی را در شرایط محرومیت منطقه طی کند و به تخصص جراحی دست یابد، وی سالیان دراز در استان محروم خود و در شهرستان بروجن ولردگان در زمانی که پزشکان بومی انگشت شمار بودن دست به جراحی‌های گوناگون می‌زد، این مرد که دلش برای خدمت به مردم منطقه خودش می‌تپید، برای تکمیل دانش خود دوره فوق تخصص جراحی مغز (فلوشیپ) را نزد پرفسور پارسا فراگرفت و دوباره به زادگاه خود برگشت.

وی در دهه۶۰ رئیس بیمارستان بروجن بود ولی رئیسی که تمام وقت خود را در خدمت بیماران بود، ایشان به درخواست جمعی از بزرگان ومتعمدین منطقه در انتخابات مجلس دور چهارم کاندید شد و در حوزه لردگان وبروجن با رای بالا اولین نفری لقب گرفت که در دور اول راهی مجلس می‌شود، او در زمان نمایندگی هم از طب دور نبود و به منطقه خود می‌آمد و سالیان سال با سن بالا همچنان مشاوری قابل اعتماد برای مردم بود.

یکی از بزرگترین موفقیت های این بزرگوار درمان سرطان سینه است وی توانست با جراحی این سرطان را درمان کند.

انتخابات دوره چهارم مجلس شورای اسلامی— در ۲۱ فروردین ۷۱ و در حالی برگزار شد که دوران سازندگی آغاز شده بود. مطابق نتایج رسمی انتخابات مجلس چهارم، میزان مشارکت برای استان چهار محال و بختیاری ۸۲ درصد اعلام شد که پس از کهگیلویه و بویراحمد که مشارکت ۸۶ درصدی داشتند، در جایگاه دوم قرار گرفت. در این دوره، ۱۱۵ هزار و ۲۳۷ نفر از مردم این دو شهرستان رای خود را به صندوق انداختند که نسبت به دور قبل از آن ۶۶ درصد افزایش داشت.

اتفاق دیگری که در این دوره بی‌سابقه بود، بعد از سه دوره پی در پی که انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد، دکتر ابوالقاسم علوی فرادنبه، با رای حداکثری و قاطع معادل ۵۱ هزار و ۵۶۹ رای و کسب ۴۵ درصدی آرا در همان دور نخست توانست پیروز انتخابات شود وی با ۵۶ سال سن، مسن‌ترین نماینده شهرستان بروجن تاکنون بوده است.

وی سرانجام پس ازتحمل یک دوره بیماری ۳ آذر ماه ۱۳۹۷ دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۱:۵۸

26 Dec 2019