۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۳۴۸۵۰
ورود اجناس خارجی ممنوع

دست رد فروشندگان جوان چهارمحالی به کالاهای خارجی

در شهرکرد عده‌ای از جوانان خوش‌ذوق گرد هم آمده و با ابتکاری که در این زمینه داشتند اقدام به افتتاح فروشگاهی برای عرضه کالای ایرانی کرده‌اند، طراحی داخلی فروشگاه، دیوارنوشته‌ها و از همه مهم‌تر نام فروشگاه همه و همه در جهت تشویق مردم به خرید کالای ایرانی بوده و در فروشگاه هیچ یک از برندهای خارجی به چشم نمی‌خورد.
دست رد فروشندگان جوان چهارمحالی به کالاهای خارجی
به گزارش جهانبین نیوز؛ در سال‌های اخیر با مطرح شدن شعار اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب هم دولت و هم مردم مکلف به انجام وظایفی در جهت خودکفایی کشور در بحث‌های اقتصادی شدند.

در این راستا دولت با حمایت از تولیدکنندگان و باز کردن راه آن‌ها با حذف بوروکراسی‌های اداری و همچنین با جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل کشور ظرفیت تولید آن‌ها وجود دارد و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

اما وظیفه مردم در این بین چه می‌تواند باشد؟ این موضوع که مردم نیز وظایفی در این خصوص برعهده دارند بر کسی پوشیده نیست، مردم می‌توانند با خرید کالای ایرانی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرده و بازار فروش مناسبی برای این کالاها فراهم سازند.

مردم نباید اجازه دهند شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید داخلی به دلیل نبود بازار مناسب، تعطیل و هرروز به تعداد جوانان بیکار اضافه شود، و در این میان نباید از نقش فرهنگ‌سازی غافل شد، چون فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به خرید کالاهایی که با کیفیت تولید می‌شوند می‌تواند آن‌ها را به سمت خرید کالای ایرانی سوق و نظرشان را درخصوص کیفیت این نوع از کالاها تغییر دهد.

در شهرکرد هم عده‌ای از جوانان خوش‌ذوق گرد هم آمده و با ابتکاری که در این زمینه داشتند اقدام به افتتاح فروشگاهی برای عرضه کالای ایرانی کرده‌اند، طراحی داخلی فروشگاه، دیوارنوشته‌ها و از همه مهم‌تر نام فروشگاه همه و همه در جهت تشویق مردم به خرید کالای ایرانی بوده و در فروشگاه هیچ یک از برندهای خارجی به چشم نمی‌خورد.


جهانبین نیوز با یکی از جوانان فعال در این فروشگاه مصاحبه‌ایی داشته که متن آن در زیر آمده است:

جهانبین نیوز: خودتان را معرفی کنید و کمی در مورد این فروشگاه توضیح دهید:

امین میرزاخانی هستم متولد سال ۷۱، من به همراه چهار نفر از دوستانم که از بچه‌های هیئتی هم هستند و با هدف حمایت از مباحث معیشتی مردم اقدام به راه‌اندازی این فروشگاه کردیم، فرشگاه از ۳۰ اردیبهشت افتتاح شده و اکنون درحال فعالیت است، برای راه‌اندازی این فروشگاه هیچ‌گونه تسهیلات و کمکی نگرفتیم و با آورده شخصی آن را افتتاح کردیم، اما درنظر داریم در ادامه کار از کمک خیرین هم بهره ببریم و این کمک را برای ارائه اجناس به محرومان و فقرا به کار بندیم.


جهانبین نیوز: هدف شما از راه‌اندازی فروشگاه غیر از تامین مواد مورد نیاز برای معیشت مردم چیست؟

میرزاخانی: در فروشگاه ما همه اجناسی که به فروش می‌رسد ایرانی است و این موضوع تنها با این هدف صورت گرفته که به فرمان رهبرمان جامه عمل بپوشانیم، با حمایت از تولیدات داخلی می‌توان راه را بر واردات کالاهای غیرضروری بسته، زمینه تقویت تولیدکنندگان داخلی را فراهم سازیم، کلیه مواد خوراکی، بهداشتی و لوازم‌التحریر موجود در فروشگاه از کالاهای ایرانی هستند و هیچ یک از برندهای خارجی اینجا به فروش نمی‌رسد.

جهانبین نیوز: درخصوص نام انتخابی برای فروشگاه، طراحی ویژه و همچنین تابلوها و جملات استفاده شده در فروشگاه توضیح دهید:

میرزاخانی: ما سعی کردیم نام متناسب با هدف‌مان، طراحی خاصی که در فروشگاه شاهد آن هستید (مثلا رنگ‌آمیزی سقف به رنگ پرچم ایران) و یا استفاده از جملاتی که بر دیوارها می‌بینید اقدام به فرهنگ‌سازی برای خرید کالای ایرانی کنیم و به این طریق مردم را تشویق به خرید کالای ایرانی نماییم.


جهانبین نیوز: در این مدت که شروع به کار کردید استقبال از فروشگاه چطور بوده؟

میرزاخانی: خداراشکر در این مدت کم استقبال خوبی از فروشگاه شده است اما همزمانی افتتاح فروشگاه با شروع ماه رمضان کمی در خرید مردم تاثیر داشته است ضمن اینکه ما هنوز تبلیغات لازم برای معرفی فروشگاه را شروع نکرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم با شروع تبلیغات شاهد استقبال بیشتر و بهتر مردم باشیم.

جهانبین نیوز: درخصوص تخفیف‌های کالاها در فروشگاه توضیح دهید:

میرزاخانی: قیمت محصولاتی که در فروشگاه عرضه می‌شود بدون در نظر گرفتن سود و تنها با احتساب هزینه جابجایی به مردم عرضه می‌شود و در نظر داریم این رویه را ادامه دهیم چون از آنجایی که فروشگاه در جهت عمل به فرمان رهبر انقلاب و حمایت از کالاهای ایرانی افتتاح شده اگر بخواهیم بحث سود کالاها را مطرح کنیم هدف‌مان را مخدوش کرده و از راه اصلی‌مان دور می‌شویم.


جهانبین نیوز: چرا بعضی از اجناس که برای سلامتی مضر است در فروشگاه به فروش نمی‌رسد؟

میرزاخانی: اجناسی مانند چیپس‌ها، نوشابه، پودر ژله، آدامس و... که برای سلامتی مضر هستند را با وجود اینکه فروش خوبی دارند در فروشگاه به فروش نمی‌رسند و سعی کردیم دمنوش‌ها، چیپس‌های میوه‌ایی، آدامس کندر و... را جایگزین این مواد کنیم.

جهانبین نیوز: در مورد غرفه معنوی که در ورودی فروشگاه قرار دارد توضیح دهید:

میرزاخانی: این غرفه با هدف داشتن یک ایستگاه معرفت در فروشگاه راه‌اندازی شده که در آن با ارائه بسته‌های فرهنگی شامل سی دی‌هایی با مضامین فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به مردم، کتاب‌هایی برای کودکان، توزیع رایگان نشریه حزب‌الله، صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان و... به زودی کار خود را آغاز می‌کند اما هنوز درحال بررسی موارد دیگر برای این ایستگاه مانند داشتن کتابخانه‌‎ایی برای امانت دادن کتاب‌هایی به مراجعان و... بوده و درحال تکمیل آن هستیم.




جهانبین نیوز: چه برنامه‌هایی برای گسترش فروشگاه دارید؟

میرزاخانی: برای آینده درنظر داریم یک نانوایی و یک میوه‌فروشی هم به فرشگاه اضافه کنیم و به این ترتیب بتوانیم برای در این مجموعه بیشتر اقلام مورد نیاز مردم را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.
ما در نظر داریم از کمک خیرین هم بهره برده و به این ترتیب بتوانیم برای نیازمندان کالاها با قیمت مناسب‌تر یا بصورت رایگان ارائه دهیم، همیچنین درنظر داریم به جای تابلو نسیه ممنوع تابلو نسیه ممنوع نیست را در مغازه نصب کنیم و کمکی به نیازمندان داشته باشیم.

جهانبین نیوز: سخن آخر:

میرزاخانی: اصل کار ما بر این بود که می‌خواهیم برای مردم این موضوع جا بیافتد که امام و انقلاب برای مردم بوده و هست و این موضوع که بچه‌های حزب‌اللهی‌ها از مردم کمی دور شده‌اند را از بین برده و در بین مردم باشیم و به مردم کمک کنیم.


انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۰:۰۸

2 Jan 2020