۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۲۴۵۹۰
در همايش دانه‌هاي انار بن مطرح شد/

در فعاليت‌هاي فرهنگي مديريت احيايي باشد نه اجرايي

کارشناس مسائل فرهنگي خطاب به فعالين فرهنگي گفت: در برنامه‌هاي فرهنگي مديريت بايد احياي باشد نه اجرايي و افراد مهم‌تر از برنامه‌ها هستند.
در فعاليت‌هاي فرهنگي مديريت احيايي باشد نه اجرايي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر، حجت‌الاسلام  علي سرلک در همايش دانه‌هاي انار شهر بن با حضور فعالين فرهنگي اين شهر تکيه بر اهداف را لازمه کار فرهنگي دانست و تصريح کرد: کساني که به جاي تکيه بر ابزار؛ به اهداف و انگيزه‌ها مي‌پردازند بهتر به نتيجه رسيده و نتايج مطلوب‌تري خواهند گرفت.

وي بار اصلي فعاليت‌هاي فرهنگي را دغدغه‌ها و نگراني‌ها عنوان کرد و افزود: اگر فعالين فرهنگي با اهداف الهي نگران رشد انسان‌ها و غصه‌خور تاثيرات برنامه در غني‌سازي فرهنگ جامعه داشته باشند بهتر نتيجه خواهند گرفت.

سرلک گفت: اگر روزي خواستيم خدايي شويم آنقدر که نيت‌ها و دغدغه‌ها و دعاهايمان مي‌تواند جريان‌ساز باشد همايش‌ها، پوسترها نمي‌توانند جريان‌ساز باشند.

کارشناس مسائل فرهنگي خطاب به فعالين فرهنگي گفت: اگر مي‌خواهيد کار اثربخشي داشته باشيد از درون خود آغاز کرده و نيت‌هايتان را خالص کنيد؛ کار براي رضايت خدا ثمربخشي بيشتري دارد.

سرلک تصريح کرد: دين و انقلاب ما با اين دغده‌ها و نگراني‌ها رشد کرده؛ با بودجه‌ها کار فرهنگي پيش نمي‌رود نگراني‌ها زمينه‌ساز فعاليت مطلوب و اثرگذار خواهند بود.

وي اصل دوم تربيت در فعاليت‌هاي فرهنگي را مديريت احياي خواند و افزود: در برنامه‌هاي فرهنگي مديريت بايد احياي باشد نه اجرايي و افراد مهم‌تر از برنامه‌ها باشند.

سرلک خاطرنشان کرد: تک تک افراد در امور فرهنگي مهم بوده؛ اگر تک تک براي خدا برخيزيم کار الهي مي‌شود و به مرور به صورت جمعي اثربخش خواهد شد.

کارشناس مسائل فرهنگي يادآور شد: اينکه اهداف مهم هستند بدين معنا نيست که از ابزار غفلت کرد؛ يک مومن مجاهد در عرصه جنگ نرم از بهترين و دقيق‌ترين ابزار و مفاهيم براي انتقال مفهوم استفاده مي‌کند.

وي فعالين فرهنگي را در دو گروه عاشق و يا ديوانه خواند و گفت: عده‌اي ديوانه‌اند چرا که اين ميدان ميداني است که پايش شهيد داده شده و خون دل خورده شده است؛ و يا عاشقند و راه را مي‌يابند.

سرلک عرصه فعاليت فرهنگي را عرصه‌اي بي‌نظير خواند و افزود: شما فعالين فرهنگي مسير خوبي را انتخاب کرده‌ايد اين راه، راه انبيا است و تاثيرات فعاليت‌هاي خود را در قلوب خود احساس خواهيد کرد.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۴:۴۴

27 Dec 2019