۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۲۱۵۲۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد:

فعالیت ۳۵۰ مبلغ در ایام فاطمیه دوم در استان چهارمحال و بختیاری

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۳۵۰ مبلغ در ایام فاطمیه در نقاط شهری و روستایی استان خبر داد.
فعالیت ۳۵۰ مبلغ در ایام فاطمیه دوم در استان چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی گفت: ۴۰ مبلغ و مبلغه از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و ۵۰ مبلغ از سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام فاطمیه دوم به استان اعزام می شوند.

وی افزود: گروه تبلیغی «فواد» متشکل از ۲۰ مبلغ در شهرستان شلمزار و گروه تبلیغی «پیام رسان کربلا» با ۱۵ مبلغ در شهرستان اردل در این ایام فعالیت تبلیغی دارند.

اروجی با اشاره به حضور ۲۳ روحانی مستقر و ۴۳ روحانی طرح هجرت در استان گفت: ۱۴۰ روحانی بومی نیز به صورت دائمی در استان مشغول تبلیغ دین هستند.

وی با بیان اینکه نوروز امسال یک نوروز فاطمی است بر ضرورت حفظ حرمت این ایام در سنت حسنه صله ارحام تأکید کرد.

اروجی تقارن ایام نوروز و ایام فاطمیه را ظرفیت مناسب برای تبیین فرهنگ فاطمی برشمرد و گفت: بر همین اساس، محور اصلی برنامه‌های فرهنگی در ایام فاطمیه، احیاء و ترویج سبک زندگی اسلامی و توجه ویژه به خانواده‌ها به‌عنوان عامل اثرگذار در توسعه تربیت اسلامی است.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی این استان، در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با همکاری هیئات مذهبی، کانون مداحان و دیگر دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعات فاطمیون در مراکز ۹ گانه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

اروجی با اشاره به اینکه این مراسم در شهرکرد به‌صورت اجتماع بزرگ عزاداران در امامزاده دو معصوم این شهر برپا می‌شود، افزود: در سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) دسته ها و کاروان‌های عزاداری شهرکرد با حرکت به سمت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون این شهر و برپایی اجتماع بزرگ فاطمیون در این مکان به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

اروجی ساعت برگزاری اجتماع فاطمیون در شهرکرد را ۱۱ صبح بیان کرد و گفت: عزاداران حاضر در این مراسم از بیانات سخنران مراسم بهره‌مند‌ می‌شوند.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۲:۴۱

16 Feb 2020