۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۲۷۹۲۰
مسئول بسيج دانشجويي استان:

مشکلات عديده اقتصادي ايران فراتر از مسئله رکود و اشتغال جوانان است

مسئول بسيج دانشجويي استان با بیان اینکه شعار صد روزه رئيس جمهور صرفاً برد تبليغاتي داشته است، گفت: به اذعان خود رئيس جمهور محترم، رکود و اشتغال جوانان دو مسئله مهم اقتصاد ايران است، در حاليکه بايد بگوييم مشکلات عديده اقتصادي ايران فراتر از اين دو مسئله است.
مشکلات عديده اقتصادي ايران فراتر از مسئله رکود و اشتغال جوانان است
به گزارش جهانبین نیوز، احمد راستينه، مسئول بسيج دانشجويي استان چهارمحال و بختياري در مصاحبه اي اختصاصي با منطقه آزاد  اظهار کرد: يکي از مهم ترين شعارهاي رئيس جمهور محترم در زمان انتخابات و تبليغات رياست جمهوري اين بود که هم چرخ صنعت بچرخد و هم چرخ سانترفيوژ...

وی افزود: به عبارتي رئیس جمهور محترم در زمان انتخابات تلاش کرد با ارتباط بخشي بين تحريم هاي هسته اي و مشکلات اقتصادي افکار عمومي را متوجه اين موضوع سازند که مشکلات اقتصادي معلول فشارهاي بين المللي در خصوص پرونده هسته اي ايران است.

راستینه تصریح کرد: این در حالی است که تا قبل از انتخابات شعار برخي از کانديداها و همچنين آقاي روحاني مربوط به ضعف مديريتي دولت قبل در رفع مشکلات اقتصادي بود.

مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: به هر حال آقاي روحاني معتقد بود که هم ضعف مديريتي دولت قبل در حل پرونده هسته اي و هم ضعف مديريتي در امور اقتصادي و هم اجراي برنامه هاي غيرکارشناسي مانند مسکن مهر و هدفمندي يارانه ها از جمله مهم ترين عوامل در رکود اقتصادي و مشکلات عديده اقتصاد ايران است.

راستینه خاطر نشان کرد: با پيروزي در انتخابات رياست جمهوري تلاش دولت معطوف به جهت برداشته شدن تحريم ها به هر قيمتي گرديد به گونه اي که آقاي روحاني تلاش کرد افکار عمومي مردم را با جهت دهي به سمت دو قطبي بودن حل معضلات اقتصادي و پرونده هسته اي سوق دهد.

وی افزود: اين امر براي سرپوش گذاشتن به عدم تحقق شعار صد روزه انتخاباتي اش مبني بر ايجاد رونق اقتصادي و باز کردن گره هاي اقتصاد اينگونه بيان نمايد که اين شعار بدون حل پرونده هسته اي ايران امکان پذير نيست و اينگونه شد که مردم متوجه شدند که شعار صد روزه رئيس جمهور صرفاً برد تبليغاتي داشته است.

راستینه گفت: با وجود تأکيد رئيس جمهور مبنی براینکه سال 94 سال عبور از رکود اقتصادي است و حتي در هفته دولت شعار عبور از رکود مطرح شد اما باز هم مردم شاهد گشايش اقتصادي نبودند.

راستينه در ادامه افزود: به اذعان خود رئيس جمهور محترم، رکود و اشتغال جوانان دو مسئله مهم اقتصاد ايران است، در حاليکه بايد بگوييم مشکلات عديده اقتصادي ايران فراتر از اين دو مسئله است.

وی افزود: در حاليکه سالانه نيازمند ساخت يک ميليون واحد مسکوني جهت پاسخگويي به نياز نسل جوان امروز است اما اين دولت طرح مسکن مهر را غيرکارشناسي اعلام کرده و عملاً آن را تعطيل نموده و طرح هاي جايگزين اين دولت تاکنون به هيچ عنوان نتوانسته است به ساخت و ساز به عنوان يکي از زيربناهاي مهم اقتصادي کمک کند.

راسیتنه تاکید کرد: دولت  نتوانسته است رکود بي سابقه بازار مسکن را رفع نمايد، نگاهي به افزايش بي سابقه رشد نقدينگي در بازار نشان مي دهد که جهت دهي افزايش نقدينگي نه به سمت توليد بلکه به سمت خدمات بوده و اين يعني مهيا بودن يک شوک تورمي بزرگ براي جامعه است.
انتهاي پيام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۷:۱۱

19 Jan 2020