۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۲۲۲۴۰

تعيين جنسيت جنين از طريق نمونه خون مادر در هفته نهم بارداري

پژوهشگران پژوهشكده فناوري جنين دانشگاه شهركرد موفق به تعيين جنسيت جنين از طريق نمونه خون مادر در هفته نهم بارداري شدند.
تعيين جنسيت جنين از طريق نمونه خون مادر در هفته نهم بارداري
به گزارش جهانبین نیوز، پژوهشگران پژوهشکده فناوری جنین دانشگاه شهرکرد موفق شدند جنسیت جنین را در هفته نهم بارداري از طریق نمونه خون مادر تعیین کنند.

به گفته‌ي دكتر حسن‌پور رئيس پژوهشكده جنين دانشگاه شهركرد در این تکنیک با استفاده از روش‌های پیشرفته مولکولی، DNA جنینی که به مقادیر بسیار ناچیز در خون مادر وجود دارد جداسازی می‌شود. پس از شناسايي توالی‌های اختصاصی مربوط به جنسیت با استفاده از روش Real Time PCR، جنسيت جنين مشخص مي‌گردد. برابر بررسي‌هاي به عمل آمده در پژوهشكده فناوري جنين دام دانشگاه شهركرد، دقت این روش بسیار بالا بوده و احتمال خطا در آن بسیار اندک است، همچنين خطر آن برای سلامتی مادر و جنین نسبت به روش‌های تهاجمی معمول در حد صفر می‌باشد.

دكتر حسن‌پور ابراز اميدواري كرد: پژوهشكده فناوري جنين دانشگاه شهركرد از اين طريق خدمات ارزنده‌اي به جامعه پزشكي استان چهارمحال و بختياري و مردم كشور ارائه نمايد.

شايان ذكر است تشخیص زود هنگام جنسیت جنین در بیماری‌های ژنتیکی وابسته به جنس اهمیت فراوانی دارد و می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی در خانواده‌های پرخطر نقش بسزایی داشته باشد.

گفتني است پژوهشكده فناوري جنين دانشگاه شهركرد در سال ۱۳۸۲ تأسيس شد و هم‌اكنون با دارا بودن گروه‌هاي پژوهشي سلول‌هاي جنيني، جنين و سلول‌هاي بنيادي، ژنتيك سلولي مولكولي و شيبه‌سازي و حيوانات فراريخته مشغول به فعاليت مي‌باشد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۳:۴۳

19 Jan 2020