۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۲۰۰۴۴
کارشناس امور قرآنی:

جلسات سنتی قرآن کریم، حلقه مفقوده مهندسی فرهنگی

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی گفت: شناسایی و ساماندهی جلسات سنتی قرآن کریم کمک شایانی به وحدت اجتماعی در خانواده ها و قرآن آموزی می کند
جلسات سنتی قرآن کریم، حلقه مفقوده مهندسی فرهنگی
به گزارش جهانبین نیوز، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن با اعلام این خبر گفت: توان آموزشی موجود در جلسات سنتی قرآن آزموده شده و به بار نشسته است و تشكل‌های قرآنی كشور جهت بهره‌مندی از اين توان و استفاده از آنها در روند آموزشی مؤسسات قرآنی، بايد حمايت‌های همه‌جانبه خود را از اين جلسات سنتی داشته باشند.

حجت الاسلام محمد منصوری با اشاره به اینکه ۸۵ درصد این جلسات بانوان هستند، افزود: در رابطه با فعاليت جلسات قرآنی مردمی بايد به اين نكته اشاره كرد كه بسياری از حافظان و قاريان قرآن كريم در سطح كشور پرورش‌يافته اين جلسات سنتی هستند و روند فعاليت اين جلسات بر كسی پوشيده نيست، چه بسا اكثر فعالان قرآنی نيز بر اين مطلب اذعان دارند كه اين جلسات سنتی آموزش قرآن، خود منبعی جامع برای پرورش نخبگان قرآنی هستند.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن تصریح کرد: یکی از دلایل عدم رشد و فراگیر نشدن جلسات سنتی قران کریم در خانواده ها، کمبود استاد آموزشی و معلم قرآنی با معلومات بالاست به همین دلیل انتظار می رود مسئولین قرآنی به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: ۳۲ جلسه خانگی و سنتی قرآن کریم در شهرستان بروجن مشغول به فعالیت می باشند که هر روز یک نشست قرآنی در خانه ها برگزار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منصوری اذعان کرد: قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام محور وحدت و انسجام درونی همه اقشار جامعه و به خصوص خانواده ها می باشند و ایجاد ارتباط بین خانواده و قران ضروری است .

وی در ادامه جلسات سنتی قرآن را نیازمند حمایت و توجه جدی مسئولان دانست و افزود: برگزاری جلسات سنتی قرآن در منازل اتفاق خوبی است که متأسفانه امروزه به دلیل مشکلات و حمایت های لازم، کمتر به آن توجه می‌شود اما باید بدانیم برگزاری جلسات سنتی قرآن در هر خانه و یا حسینیه و مسجد برکات زیادی داشته و باید با برنامه‌ریزی و حمایت بیشتر، افراد را به حضور در این جلسات ترغیب کنیم.
انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۵:۵۹

30 Dec 2019