۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۲۹۴۱۴
امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه:

وظيف شوراي نگهبان پاسداري از احکام اسلام و قانون اساسي است

امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه کوهرنگ گفت: شوراي نگهبان به منظور پاسداري از احکام اسلام و قانون اساسي و عدم مغايرت مصوبات مجلس شوراي اسلامي با شرع و قانون تشکيل شده است.
وظيف شوراي نگهبان پاسداري از احکام اسلام و قانون اساسي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، حجه الاسلام طباطبايي، امام جمعه شهرستان کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه شهر چلگرد در تاريخ 25 تيرماه گفت: دشمنان دين اسلام حجاب و عفاف را هميشه يکي از مهم ترين موانع در راستاي عملياتي کردن برنامه هاي خود براي تضعيف دين اسلام دانسته اند و از سال هاي بسيار دور تضعيف پايبندي به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است. 

حجه الاسلام طباطبايي افزود: خداوند در کتابهاي آسماني نيز تاکيد فراواني بر مسئله حجاب و عفاف داشته و انسان ها را در مقاطع مختلف زماني نسبت به فوايد رعايت عفاف و حجاب آگاه داشته است.
 
وي گفت: در دين اسلام و کتاب آسماني ما مسلمانان نيز اين مسئله بسيار مورد تاکيد قرار گرفته و آيات متعددي در اهميت اين واجب الهي نازل شده و ائمه معصومين(ع) نيز آن را از جمله مسائل مهم دين بيان کرده‌اند.
 
خطيب نماز جمعه کوهرنگ بيان داشت: با توجه به اينکه دشمنان دين اسلام حجاب و عفاف را هميشه يکي از مهم‌ترين موانع در راستاي عملياتي کردن برنامه‌هاي خود براي تضعيف دين اسلام دانسته‌اند از سالهاي بسيار دور تضعيف پايبندي به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است.

 وي گفت: متاسفانه جامعه امروز ما به جهت حملات دامنه‌دار، منظم و هدف‌دار دشمنان که با بهره‌گيري از جديدترين وسايل ارتباط جمعي صورت مي‌گيرد تحت تاثير قرار گرفته و در مواردي شاهد بد حجابي‌هايي در سطح جامعه هستيم که بايد مسئولان فرهنگي و خانواده‌ها در مقابل آنها حساسيت لازم را نشان دهند.
 
وي افزود: دشمنان سعي دارند با القاء اينکه نظام و حاکميت مسئله حجاب را براي اهداف خود ترويج مي‌دهند جامعه را به سوي بي بندو باري و لاقيدي به مذهب بکشانند که اولين پايه بي‌اعتنايي به دين و مذهب همين عدم رعايت حجاب و عفاف مي‌تواند باشد.
 
حجه الاسلام طباطبايي تصريح کرد: اين در صورتي است که مسلمانان نه به جبر حکومت‌ها بلکه به دستور خداوند که در کتاب آسمانيشان آمده نسبت به رعايت حجاب و عفاف اهتمام دارند.
 
امام جمعه کوهرنگ در ادامه به سالروز تاسيس شوراي نگهبان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: پيروزي انقلاب اسلامي ثمره سالها مجاهدت و جانفشاني انسان‌هاي آزادي‌خواه و پاک سيرتي بود که به نداي حق‌طلبي عالمي رباني لبيک گفتند و تشکيل جمهوري اسلامي با رأي قاطع مردم در 12 فروردين 1358 تکميل کننده اين حرکت خدايي بود که الگوي جديد و بي بديلي را به خداجويان و عدالت‌خواهان سرتاسر دنيا ارائه کرد.

وي گفت: جمهوري اسلامي به عنوان نظامي مبتني بر توحيد و مردم‌سالاري مباني فکري و عملي نظام سلطه را به چالش کشيد و روشي نوين براي سعادت واقعي بشريت را نويد داد.

ايشان افزودند: به لطف خداوند متعال و دور انديشي حضرت امام خميني (ره) و مجاهدت عالماني سترگ و ايستادگي ملت بزرگ ايران قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به عنوان ميثاقي براي ملت و مبناي استحکام نظام نوپاي جمهوري اسلامي به تأييد رسيد.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کوهرنگ گفت: شوراي نگهبان به موجب اصولي از قانون اساسي تأسيس شد و وظيفه خطير صيانت از قانون اساسي نظام از انحرافات و حفظ آن در مدار اسلام بر عهده اين نهاد مقدس گذاشته شد.
 
امام جمعه کوهرنگ ادامه داد و افزود: شوراي نگهبان به منظور پاسداري از احکام اسلام و قانون اساسي و عدم مغايرت مصوبات مجلس شوراي اسلامي با شرع و قانون تشکيل شده است.

طباطبايي بيان داشت: شوراي نگهبان به منظور تطبيق قوانين با قانون اساسي و شرع و تفسير قانون اساسي و نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري، رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و مراجعه به آراي عمومي و همه‌پرسي تشکيل شده است.

امام جمعه کوهرنگ گفت: شوراي نگهبان قانون اساسي به اختصار شوراي نگهبان از نهادهاي نظارتي نظام جمهوري اسلامي ايران است که از دوازده عضو تشکيل شده‌است، شش عضو از اين دوازده تن فقهايي هستند که با حکم رهبر عزل و نصب مي‌شوند و شش عضو ديگر حقوقداناني هستند که با معرفي رييس قوه قضاييه و رأي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي انتخاب مي‌شوند.
 
وي گفت: تمامي قوانين مجلس شوراي اسلامي و صلاحيت نامزدهاي تمامي انتخابات سراسري کشور به استثناي انتخابات شوراهاي شهر و روستا به تأييد اين شورا مي‌رسد.

امام جمعه کوهرنگ به هفته بهزيستي هم اشاره کرد و گفت: بيست و پنجم تيرماه هرسال، روز بهزيستي و تأمين اجتماعي نام گذاري شده است، اگر ملاک تشکيل سازمان يا نام گذاري روزي به نام آن را، ميزان اهميت و تقدّس آن در جامعه بدانيم، بي ترديد بهزيستي از آن جا که خدمت رساني به محروم ترين اقشار جامعه را بر عهده دارد، يکي از مهم ترين و در عين حال، مقدّس ترين نهادهاي نظام اسلامي ما به شمار مي آيد.

وي با آرزوي موفقيّت براي اين خدمتگزاران صديق نظام، در گرامي داشت اين روز خجسته افزود: بعضي با فقر و ضعف جسمي و روحي امتحان مي شوند، بعضي با ثروت و قدرت.

حجه الاسلام طباطبايي بيان داشت: احسان و دستگيري، توفيقي الهي است که تنها نصيب عدّه اي مي شود که لايق لطف خدايند و همواره لياقت خود را براي کسب اين نشان سعادت نشان مي دهند و خيري که به ديگران ميرسانند، در صندوق آخرت بايگاني مي شود و احساني که مي کنند، افزوده سپرده قيامت ميشود.
 
 
انتهاي پيام/610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۵:۲۷

14 Feb 2020