۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۲۶۱۷۴
با شروع موج بارش برف در استان چهارمحال و بختياري مطرح شد:

۱۰۰ نقطه حادثه‌خيز در چهارمحال و بختياري حذف شد

مديركل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري در باره ايمني جاده‌ها و نقاط حادثه‌خيز بيان کرد: نقاط حادثه‌خيز را در استان کاهش دادیم و جاده شهرکرد -ناغان، ايذه ساماندهي شده و مجموعا در استان ۱۰۰ پيچ خطرناک از نقاط حادثه‌خيز حذف شد.
۱۰۰ نقطه حادثه‌خيز در چهارمحال و بختياري حذف شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، قاسم قاسمي، مديركل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري ظهر شنبه در نشست مطبوعاتي با اشاره به بحث تيم راهداري و فعاليت آنها در زمستان با توجه به کوهستاني بودن استان؛ اظهار کرد: در زمستان امسال ۳۸ تيم راهداري به همراه ۲۱۰ ماشين آلات سبک و سنگين در استان در جاده‌ها مستقر هستند که مرتب جاده‌ها و گردنه‌هاي استان را رصد مي‌کنند.

وي افزود: در چهارمحال وبختياري با وجود برفخيز بودن منطقه، هيچ روستاي محصور شده در برف نداريم.

قاسمي ادامه داد: محور دهستان - موگويي از جاده عسل‌کشان داراي بارندگي برفي زيادي دارد ولي از محور ديگر قابل دسترسي است.

مديركل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به راه هاي روستايي بيان کرد: ۶۵ درصد راه‌هاي روستايي آسفالته است و تقريبا ۹۰۰ کيلومتر در استان راه خاکي وجود دارد که به دنبال آسفالت آن هستيم.

قاسمي گفت: در این استان مجموعا ۳۷۰۰ کيلومتر راه اصلي و فرعي و روستايي داريم.

وي با بيان اينکه در چهارمحال و بختياري تااکنون نتوانستيم آزادراه ايجاد کنيم، گفت: در نظر داريم محور لردگان -ايذه به آزاد راه تبديل شود.

قاسمي ادامه داد: از ابتداي انقلاب تا سال ۹۳ استان ۱۱۰ کيلومتر بزرگراه داشت که در سال ۹۴ به ۲۴۰ کيلومتر رسيد.که در نظر داريم تا پايان سال ۲۰ کيلومتر ديگر به آن اضافه کنيم.

مديركل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري درباره ايمني جاده‌ها و نقاط حادثه‌خيز بيان کرد: نقاط حادثه‌خيز در این استان را کاهش داده‌ايم و جاده شهرکرد - ناغان، ايذه سامان‌دهي شده و مجموعا در استان ۱۰۰ پيچ خطرناک از نقاط حادثه‌خيز حذف شد.

وي افزود:۵۰ ميليارد ريال در رفع نقاط حادثه‌خيز استان هزينه شده است.

قاسمي با اشاره به حادثه‌خيز بودن گردنه چري در بازفت از شهرستان کوهرنگ، بيان کرد: در تلاش هستيم با ايجاد تونل چري اين گردنه را حذف کنيم.

وي افزود: خروج چهارمحال و بختياري از بن بست، بهبود وضعيت ارتباطي با استان خوزستان، افزايش ايمني در حمل و نقل، کاهش تصادفات و پايين آمدن ميزان تلفات رانندگي از مزاياي احداث اين پروژه به شمار مي‌رود.

مديركل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري گفت: عمليات اجرايي ساخت تونل گردنه چري و راه‌هاي دسترسي اطراف آن در بخش دوآب‌صمصامي شهرستان کوهرنگ در مسير استان خوزستان، آغاز شد است.

وي افزود: تونل چري به پيمانکار تحويل شده و در واقع اين تونل از مهم‌ترين تونل‌هاي استان است که طول مسير را کوتاه و امن مي‌کند.

مديركل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري گفت: اين تونل به طول سه هزار و ۴۰۰ متر و عرض ۱۱ متر و ۸۰ سانتيمتر ساخته مي‌شود.

قاسمي، اضافه کرد: با احداث تونل گردنه چري و راه‌هاي دسترسي اطراف آن، مسير ارتباطي شهرکرد ـ بازفت ـ مسجد سليمان، حدود ۱۰ کيلومتر کوتاه‌تر مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۹:۱۴

27 Dec 2019