۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۲۸۸۸۴
مسئول بسيج مهندسي کشاورزي چهارمحال و بختياري:

بخش کشاورزي يکي از ارکان توسعه اقتصاد مقاومتي است

مسئول بسيج مهندسي کشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: بخش کشاورزي يکي از ارکان توسعه اقتصاد مقاومتي است که لازم است به آن توجه بيشتري را داشت.
بخش کشاورزي يکي از ارکان توسعه اقتصاد مقاومتي است
به گزارش جهانبین نیوز عليرضا رحيمي مسئول بسيج مهندسي کشاورزي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار بام ايران خبر اظهار کرد: سازمان بسيج مستضعفين پس از ابلاغ سياست اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري و به منظور نقش‌آفريني موثر بسيج در عرصه توليد مواد غذايي و ايجاد امنيت پايدار غذايي در سال ۹۱ اقدام به تشکيل سازمان بسيج مهندسي سازمان کشاورزي و منابع طبيعي نمود و اين موضوع در تمامي استان‌ها پايه‌ريزي شد.

وي اظهار کرد: اين سازمان در عرصه جنگ اقتصادي دوش تا دوش سازمان جهاد کشاورزي بوده تا بتواند با ارتقاء جهشي طرح علمي کشاورزان و توليدکنندگان در افزايش بهره‌وري و توليد سهيم باشد.

وي تصريح کرد: درحال‌حاضر اين سازمان در برخورداري از نيروهاي داوطلب، متخصص، متعهد، ولايت‌مدار و سازمان‌يافته در گروه‌هاي تخصصي مختلف مروج ارزش‌ها و تعيين و تفکر بسيجي جامعه مهندسين کشاورزي است.

رحيمي با اشاره به اينکه سازمان بسيج مهندسي کشاورزي در کنار ماموريت متعهد فرهنگي و تربيتي، علمي و آموزشي اقدامات موثري را نيز انجام داده است عنوان کرد: يکي ازماموريت‌هاي مهم و اساسي بسيج مهندسي سازمان کشاورزي اجراي طرح ملي بسيج همگام با کشاورز است که خود به عنوان اقدام عملي و دانش‌بنيان شدن نقش‌هاي مهم در تحقق اقتصاد مقاومتي است که به فرمايش مقام معظم رهبري به عنوان يکي از ده اقدام اساسي براي نجات اقتصاد کشور به شمار مي‌رود و اين گامي است که ما در بخش کشاورزي مي‌خواهيم انجام دهيم.

وي يادآور شد: اين طرح از طريق تشکيل کارگروه علمي کشاورزي در يک پايگاه روستايي تحت پوشش قرار دادن دو تا سه روستاي هم‌جوار و با بهره‌گيري معلومات علمي مهندسان بسيجي و با الگوگيري از طرح‌هاي موفق کشاورزي انجام مي‌پذيرد.

رحيمي با اشاره به اينکه، طرح‌هاي موفق که در کشاورزي و در حوزه دامپروري وجود دارد به کشاورزان معرفي خواهد شد بيان داشت: با معرفي اين طرح‌ها مي‌توانيم بحث‌هاي علمي و آموزشي را در کارگروه‌ها ارتقاء دهيم.

وي هدف از اجراي طرح ارتقاء بهروري منابع توليد را توليد محصول سالم و کاهش فاصله بين متوسط عملکرد کشاورزان با عملکرد کشاورزان نمونه دانست و گفت: عملکرد يک کشاورز نمونه را با متوسط عملکرد کشاورزان همان منطقه فاصله دو تا چهارده برابر در محصولات مختلف داشته است.

رحيمي ادامه داد: در اين طرح فارغ‌التحصيلان در عرصه‌هاي کار و توليد در بخش‌هاي کشاورزي آشنا خواهند شد فارغ‌التحصيلاني که در بحث‌هاي علوم روز وارد شدند با اين حرکت به عرصه‌هاي کار و توليد در بخش کشاورزي آشنا مي‌شوند.

مسئول بسيج مهندسي کشاورزي چهارمحال و بختياري اظهار کرد: در حال حاضر ما بهترين و موفق‌ترين توليدکنندگان‌مان کساني هستند که دانش کشاورزي را در کنار تجربه به کار بستند.

رحيمي يکي از ديگر ماموريت‌هاي مهم اين سازمان را اجراي طرح بسيج همگام با طبيعت دانست و تصريح کرد: در راستاي طرح همياري در مديريت حفظ منابع طبيعي اجرا مي‌شود که اين طرح در چهار استان به صورت پايلد به زودي به عنوان يکي ديگر از ماموريت‌هاي سازمان بسيج مهندسين کشاورزي به اين سازمان ابلاغ خواهد شد.

وي از اهداف طرح بسيج همگام با طبيعت هم حفظ، حمايت و گسترش احيا منابع طبيعي عنوان کرد و گفت: کمک به جلوگيري از تخريب منابع طبيعي و حراست از آن‌ها در برابر آسيب‌هايي که روز به روز در حال گسترش هستند از ديگر طرح‌هاي بسيج همگام با طبيعت است و قطعا بسيج در رابطه با همين موضوع مي‌تواند نقش بسيار موثري در همکاري با نهاد‌هاي مربوطه ايفا نمايد.

رحيمي ادامه داد: در حال حاضر تمام پايگاه‌هاي مقاومت روستايي استان همچون طرح ملي بسيج حوزه کشاورز براي اجراي اين طرح آمادگي دارند و مشارکت خواهند داشت.

وي به روز بسيج مهندسين کشاورزي يا روز قشر بسيج مهندسي کشاورزي اشاره کرد و اذعان داشت: ما هر ساله به مناسبت ۲۷ خرداد سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) مبني بر تشکيل جهاد کشاورزي سازندگي که ۲۱ تا ۲۷ خرداد به عنوان هفته جهاد کشاورزي مشخص شده همايش روز بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي را به منظور نکوداشت نقش جهاد سازندگي در هشت سال دفاع مقدس که حضرت امام از جهاد سازندگي با نام سنگرسازان بي‌سنگر ياد مي‌نمودند خواهيم داشت.

رحيمي افزود: همچنين گراميداشت ياد و خاطره ۶۴ شهيد جهادگر استان و سه شهيد مهندس کشاورزي و منابع طبيعي استان و نيز معرفي شهيد شاخص قشر بسيج مهندسين کشاورزي در سال ۹۵ شهيد مسعود آخوندي در مرکز استان اجرا خواهيم کرد که با حضور جامع مهندسين کشاورزي ومسئولين استاني و مديران دستگاه‌هاي مربوطه برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۲:۵۹

26 Dec 2019