۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۲۲۸۴۴

قطعه گمشده جوانان در پازل دولت تدبیر و امید

اگر دولت بجای قرار دادن همه تخم مرغ هایش در سبد مذاکرات هسته ای ( که البته آن هم در جای خودش اهمیت دارد)، به توان داخلی جوانان کشور دل ببندد و از نیروی شگفت انگیز جوانان آماده و ترقی خواه کشور برای رونق اقتصادی و علمی کشور بهره بگیرد، بسیاری از مسایلی که اکنون دولت با آن دست و پنجه نرم میکند برطرف خواهد شد.
قطعه گمشده جوانان در پازل دولت تدبیر و امید
به گزارش جهانبین نیوز، علی قربانی در یادداشتی نوشت:

۸ خرداد ماه امسال مصادف بود با ۱۱ شعبان و روز ولادت باسعادت جوان رشید امام حسین (ع)، حضرت علی اکبر که در تقویم ملی ایران به نام روز جوان نامگذاری شده است. شاید شما هم با شنیدن این مناسبت کمی متعجب شده باشید که چگونه مناسبتی به این مهمی که برای احترام به بخش غالبی از جمعیت کشور ثبت ملی شده است؛ در میان برنامه های امسال دولت تدبیر و امید چندان جایگاهی را به خود اختصاص نداد و به صورت چراغ خاموش و در حاشیه سپری شد.

امروزه در همه کشورهای جهان، قشر جوان به عنوان نیروی مولد کار و تولید، نشاط و پیشرفت پایدار قلمداد شده و برای ثبات آینده کشور به جوانان آن اهمیت بسیاری داده شده و برای بهره گیری از توان آنان برنامه ریزی های گسترده ای می شود. خوشبختانه در سال های اخیر در کشور ما نیز به عنوان یکی از کشورهایی که در عرصه جهانی - به دلیل نسبت بالای جمعیت جوان آن - به عنوان یک کشور فعال و جوان شناخته می شود، برنامه ریزی های گسترده ای برای این قشر صورت گرفته است.

برنامه ریزی برای قشر جوان جامعه ما تا حدی در عرصه کلان و استراتژیک، اهمیت پیدا نموده که روز خاصی در تقویم ملی کشور به نام روز جوان نامگذاری شده است و در طی آن دولت های وقت تلاش می کنند با برگزاری برنامه های متنوع و مناسب با این قشر، به جوانان بگویند که برای آنان اهمیت قائل بوده و جایگاه گروه مولد و صاحبان آینده مملکت را به خوبی درک کرده و دریافته اند.

اما آنچه که ما امسال شاهد آن بودیم گویای چنین چیزی نبود و متاسفانه دولت تدبیر و امید، سالروز ملی جوان را در سکوت خبری نسبی و به اصطلاح به صورت چراغ خاموش برگزار نمود که این طرز برخورد و تعامل با مهمترین بخش جامعه جای بسی تعجب دارد.

امسال نه آنچنان از برنامه های متنوع سال های گذشته صدا و سیما در بزرگداشت روز جوان خبری بود و نه خبری از برنامه ریزی دولت تدبیر و امید برای امید بخشی و تجلیل از قشر جوان جامعه ایرانی!

حتی با نگاه موشکافانه تر و موردی تر، دولت در روز جوان تکلیف قطعی استخدامی هایش را هم مشخص نکرد تا همچنان دست بخش قابل توجهی از جوانان کشور همچون منوال دو سه سال گذشته در حنا باقی بماند!

از سوی دیگر خبرها حاکی از افت شدید رشد علمی کشور پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید است که در جای خود خبری تعجب آور بوده و میتواند به شدت آینده علمی و پیشرفت کشور را تحت تاثیرات منفی خود قرار دهد.

فشارهای مالی وارده بر جوانان در شرف ازدواج کشور که مانع از تشکیل خانواده بسیاری از آنان گردیده و وام های بلاتکلیف ازدواج که پرداخت آنان هر روز با کش و قوس جدیدی مواجه می شود مسئله دیگری است که امید و آرزوهای قشر جوان کشور را تحت الشعاع خود قرار داده است. به گونه ای که روزی خبر از پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج داده می شود و روز دیگر جوانان برای دریافت همان وام ۳ میلیونی سابق نیز با هزار مشکل دست و پنجه نرم میکنند.

مسئله کار جوانان نیز که دیگر به حنای رنگ باخته همه دولت ها و منجمله دولت تدبیر و امید تبدیل شده و با وضع فعلی دولت که همه امیدهای خود را به ریش مذاکرات نه چندان امیدوارکننده هسته ای گره زده است، امید چندانی به بهبود وضعیت آن نیست و آنچنانکه از خبرهای روزانه برمی آید، با زیاده خواهی طرف های غربی و کارشکنی برخی دول مرتجع عربی وضع اقتصادی کشور (از قِبَل مذاکرات اتمی) پیشرفت چندانی نخواهد داشت که بواسطه آن فضای کسب و کار برای جوانان بهبود پیدا کند.

اما بنظر میرسد هنوز هم در میان این همه خبر ناامید کننده، خبر امیدوار کننده ای برای دولت تدبیر و امید وجود دارد و آن اینکه اگر دولت بجای قرار دادن همه تخم مرغ هایش در سبد مذاکرات هسته ای ( که البته آن هم در جای خودش اهمیت دارد)، به توان داخلی جوانان کشور دل ببندد و از نیروی شگفت انگیز جوانان آماده و ترقی خواه کشور برای رونق اقتصادی و علمی کشور بهره بگیرد، بسیاری از مسایلی که اکنون دولت با آن دست و پنجه نرم میکند برطرف شده و از آن سو متعاقبا مشکلات جوانان و کشور نیز یکی پس از دیگری بصورت پایدار حل خواهد شد. و در کنار آن طرف های زیاده خواه و و خودبرترین غربی ما نیز در مذاکرات نخواهند توانست آنگونه که امروز شاهد آن هستیم، هرآنگونه که میل دارند بر اسب مراد بتازند.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۷:۵۵

1 Jan 2020