۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۳۸۶۹۴
گردشگری در چهارمحال و بختیاری

"چشمه زنه" پیشنهاد ما برای مسافران نورزی

گردشگاه چشمه زنه یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی هفشجان است. این گردشگاه از سوی مردم هفشجان و مردم شهرکرد بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و در ایام سال این تفرجگاه میزبان بسیاری از هم‌استانی‌ها است، اما در این بین نباید از حضور مسافران خارج از استان در این چشمه که در دامنه کوه های جهانبین در دو کیلومتری شهر هَفشِجان و ۲۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد غافل شد.
"چشمه زنه" پیشنهاد ما برای مسافران نورزی
به گزارش جهانبین نیوز؛ هفشجان یکی از شهرهای شهرستان شهرکرد است که در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان و در دامنه کوه جهانبین واقع شده است، پیشینه این شهر به دوره نوسنگی باز می‌گردد و قدمت ۹ هزار ساله دارد.

این شهر در دشت هفشجان یعنی چهارمین دشت وسیع چهارمحال و بختیاری واقع شده و صنعتگران بزرگی از کشور را در خود جای داده است و می‌توان گفت بزرگ‌ترین جوشکاران کشوری و بین‌المللی از اهالی این شهر هستند.


رشته کوه جهان بین در غرب و کوه بُزلَر در شمال شهر هفشجان قرار دارند، گردشگاه چشمه زنه یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی هفشجان است. این گردشگاه از سوی مردم هفشجان و مردم شهرکرد بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و در ایام سال این تفرجگاه میزبان بسیاری از هم‌استانی‌ها است، اما در این بین نباید از حضور مسافران خارج از استان در این چشمه که در دامنه کوه های جهانبین در دو کیلومتری شهر هَفشِجان و ۲۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد غافل شد.


آب معدنی موجود در این چشمه و همچنین وجود بیشه‌زارها و لاله‌های واژگون در چشمه زنه از ویژگی‌های مهم و منحصربه فرد آن است.


وجود چشمه‌های متعدد و پشت سر هم در این تفرجگاه، نامش را به چشمه زنه معروف کرده و افرادی که برای تفریح این محل را بر می‌گزینند می‌توانند از هوای مطبوع و مناظر بی‌نظیر این مکان بهره ببرند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۷:۰۶

1 Jan 2020