۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۵۶۲۴
مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

حمایت روانی و اجتماعی از زنان تحت خشونت، هدف خانه‌های امن در کشور است

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: حمایت‌ روانی و اجتماعی از زنان تحت خشونت خانگی را یکی از مهم‌ترین اهداف است و تلاش ما بر این است که در نهایت امنیت را برای زنان و دختران تحت خشونت فراهم سازیم.
حمایت روانی و اجتماعی از زنان تحت خشونت، هدف خانه‌های امن در کشور است
به گزارش جهانبین نیوز؛ فریبا درخشانیان مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در همایش دختران، حمایت‌های روانی و توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه هفت خانه امن زنان یا دختران تحت خشونت خانگی در کشور فعالیت دارند افزود: این خانه‌ها توسط دولت اداره می‌شوند.

وی از ایجاد ۱۵ خانه امن غیردولتی در سال ۹۶ خبر داد و بیان داشت: از سال ۹۲ خانه‌های امن کار خود را آغاز کردند و این طرح بصورت پایلوت در مراکز دولتی فعالیت خود را آغاز کرد، امروز بعد از گذشت چهار سال پروتکل‌های اجرایی این خانه‌ها تدوین شده است.

درخشانیان به آغاز به کار مراکز غربالگری خشونت در سال ۹۵ اشاره کرد و یادآور شد: احداث این مراکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کار خود را آغاز کردند.

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور حمایت‌ روانی و اجتماعی از زنان تحت خشونت خانگی را یکی از مهم‌ترین اهداف عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در نهایت امنیت را برای زنان و دختران تحت خشونت فراهم سازیم.

درخشانیان تاکید کرد: پذیرش در خانه‌های امن در خود مراکز صورت می‌گیرد و احکام قضایی برای نگه‌داری بالای ۲۴ ساعت در این خانه‌ها گرفته می‌شود.

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه زنی که خشونت خانگی را تحمل کرده و نیازمند حمایت بهزیستی است پذیرش می‌شود اضافه کرد: مددکاران و روان‌شاسان اجتماعی به زنان پذیرش شده کمک می‌کنند.


وی توانمندسازی اجتماعی این زنان در خانه‌های امن را از اهداف مهم ایجاد این خانه‌ها عنوان و اضافه کرد: زنان تحت خشونت می‌توانند به مدت چهار ماه در خانه‌های امن بمانند و مدت اقامت این زنان برای چهار ماه دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود.

درخشانیان گفت: خانه‌های امن در ایلام، قزوین، آذربایجان شرقی، اصفهان و چهارمحال و بختیاری غیردولتی و در آذربایجان غربی و تهران به صورت دولتی افتتاح شده‌اند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۶:۲۴

29 Dec 2019